View Single Post
Stary 04-02-2016, 08:49   #2
Mario_Mario
ford::advanced
 
Avatar Mario_Mario
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-10-2015
Skąd: Gdynia
Model: S-MAX
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 463
Domyślnie Odp: zgrzyt skrzyni MMT6 podczas zmiany biegu 3/4

Kiedyś jeden z mechaników starej daty powiedział mądrą rzecz...jeśli w skrzyni biegów nie był nigdy wymieniany olej,a skrzynia pracuje dobrze,to wymiana oleju dopiero pokaże jej zużycie. A tak na poważnie:
Skrzynia MMT6, trzy wałkowa skrzynia biegów. Wałek główny wejsciowy (sprzegłowy),
2 Wałki wyjściowe - pierwszy wałek biegi 1-4, drugi wałek 5,6 wsteczny.
Wszystkie biegi sa synchronizowane włącznie ze wstacznym, biegi 1-3 podwójnie.
Moze faktycznie konca sie synchronizatory, ale, te skrzynie sa chyba dość mocne, no i nie zgrzyta pzy wrzucaniu biegu... a skoro na 3,5,6 nie ma problemu, wiec moze to cos innego.
Pierwsze primo, sprawdziłes poduszki skrzyni ?
Pierwsze co sugeruje to jednak własnie poduszki skrzyni, nastepnie linki od wybieraka, są dwie jedna do przełaczania biegu, druga do wyboru. W tej skrzyni reguluje sie długośc linki do wybierania biegu.
Z tego co pamietam wbija sie 3ke, nastepnie odpina sie blokade linki, rusza sie lewarkiem na boki (nie wyjmujac biegu 3ciego) i patrzy sie czy lewarek prosto stoi na wbitej 3ce. Jesli jest prosto, tj. nie jest przechylony na bok, lokuje sie zapinke
__________________
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje"
Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je, czyli konstruowanie pojazdów typu SAM i innych wynalazków

Ostatnio edytowane przez Mario_Mario ; 04-02-2016 o 08:55
Mario_Mario jest offline   Odpowiedź z Cytatem