Cytat:
I jakie wnioski wyciagnales? Ze auto o innym wspolczynniku oporu, ciezsze o 300kg i jezdzace na innych oponach ma inne spalanie? Brawo!
.
|
Moje dotychczasowe wnioski (jeżdżę po stałych trasach po mieście - dojazd do pracy):
1.) Współczynnik oporu powietrza bez znaczenia
2.) 300 kg różnicy na masie auta w jeździe to bardzo dużo
3.) MK5 2.0 180 KM Euroe 6 nie zużywa więcej niż TDI PD Euro 4 (uznawany za jeden z najoszczędzniejszych diesli w tej klasie pojemności)
4.) Spalanie Mk5 nie jest wyższe niż poprzedniego auta TDI PD, mimo:
a.) 300 kg więcej masy
b.) dodatkowego zużycia paliwa związanego z DPF i redukcją NOx
c.) 80% wzrostu mocy i 67% wzrostu momentu obrotowego
Moją uwagę dedykuję wszystkim tym, którzy chcą przesiąść się na nowe auto, przeglądają fora i zastanawiają się nad ekonomią diesla w tej wersji silnikowej i w tym aucie oraz mają wątpliwości czy nie lepiej wziąć EB. Mój wniosek jest taki, że nowe diesle na pewno nie pala więcej niż stare diesle pomimo implementacji dodatkowych systemów redukcji emisji i wzrostu masy auta. Czy to wystarczy aby zrezygnować z Pb, który jednak jest tańszy? Pozostawiam do oceny osób poszukujacych informacji - mam nadzieję że te informacje znajdą w sekcji spalania 1.5 czy 2.0 EB
Wkrótce podam kolejne dane z jazdy po mieście. W lecie zrobię kilka tysięcy na trasie w Europie wtedy będzie dodatkowy komplet informacji dt. jazdy tylko na trasie (autostradach)