Temat: [Focus 2011-2014] Woda pod nogami pasażera
View Single Post
Stary 11-08-2016, 10:13   #35
jgrtc
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 22-10-2015
Skąd: Wolbrom
Model: C-MAX MK1 / FOCUS MK3 / FIESTA MK7
Silnik: 2.0 TDCi 140KM / 1.0 EcoBoost 125 KM / 1.25 Duratec 82KM
Rocznik: 2005 / 2013 / 2015
Postów: 80
Domyślnie Odp: Woda pod nogami pasażera

Cytat:
Napisał jgrtc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziś sprawdziłem jeszcze raz i wg mnie cieknie z plastiku powyżej rurek.
To osłona nagrzewnicy.

Czy to sugeruje uszkodzoną nagrzewnicę czy jakiegoś uszczelnienia?
Myślicie że w ramach gwarancji uda się to naprawić?
Obawiam się że żeby się tam dostać to trzeba zdemontować deskę.
Kontynuuje temat który mam nadzieję udało się w końcu rozwiązać:

W poniedziałek udałem się na przegląd okresowy po 3cim roku.
Oczywiście Wikar w Krakowie na Zakopiańskiej - Partnera z Jasnogórskiej unikam szerokim łukiem.
Standardowy przegląd tj. poza płynami wymiana świec, sprawdzenie nadwozia i pełny serwis klimy.

Zgłosiłem problem z wodą pod nogami pasażera oraz ubytkiem płynu chłodniczego.
Samochód stał dwa dni w serwisie i o to efekty:

- ubytek płynu jednak nie do kabiny, nagrzewnica sprawna. Płyn tj. skropliny z klimy przedostawał się (wg serwisu) z nieszczelnej obudowy ociekacza pod nagrzewnicą. Wszystko powinno wydostawać się kanałami pod samochód ale z powodu nieszczelności plastików uciekało do kabiny. Całość uszczelniona, kanału udrożnione (podobno trochę brudu tam zalegało). Podobno ma już nie cieknąć - zweryfikujemy przy intensywnym eksploatowaniu klimy w upalne dni.

- ubytek płynu chłodniczego był spowodowany pęknięciem uszczelki/ uszczelniacza pompy wtryskowej (czy jakoś tak). Gumka jest specyficzna bo z wypustką. Takiej samej nie znalazłem na zdjęciu ale podobną załączam z zaznaczeniem miejsca gdzie pękło. Podobno tamtędy uciekał płyn.
Silnik rozebrany, uszczelka podmieniona na taką bez wypustki, reszta zasilikonowana.

- problem z alarmem pojemnościowym - samoczynne wzbudzanie czujników kabinowych. Regulacja czujników tj. zmniejszenie czułości o 1 stopień. Podobno przy gorących dniach i "puchnięciu plastików w kabinie" coś takiego może się zdarzać. Oczywiście nie obyło się bez problemów. Alarm dokładany przez dealera z Jasnogórskiej przy zakupie samochodu. Problem z Weryfikacją kodu pin zapisanego w książce serwisowej alarmu - nie dało się odczytać co autor miał na myśli. Osoby która książkę podbiła nie dało się ustalić - dzwoniłem do Partnera z prośbą żeby Pan XYZ spróbował odczytać co napisał ale twierdzą że taka osoba nie pracuje tam i nigdy nie pracowała.
Przypuszczam że zlecili montaż firmie zewnętrznej... zero pomocy z ich strony. Na szczęście kod pin udało się ustalić i sprytni Panowie z serwisu WIKAR wprowadzili korektę.

Reasumując koszty po mojej stronie:
1270 zł za kompleksowy przegląd (wszystkie części, płyny robocizna, klima, nadwozie, alarm, wymiana postojówki).

Za usunięcie wycieków (z klimy do kabiny, z silnika) oraz regulację alarmu pomimo że nie miałem już na niego gwarancji nie zapłaciłem nic - wszystko podciągnięte pod 5 letniego Protecta.

Mam nadzieję że to koniec wizyt w serwisie przez co najmniej rok - do następnego przeglądu. W tym roku czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków ale podobno jeszcze ok 10k km powinienem na tym zestawie zrobić.

Ze swojej strony po raz kolejny polecam Salon Wikara w Krakowie.
Panowie co prawda cen samochodów najniższych nie mają i jednak w Partnerze auto kupi się taniej (duży salon = masówka) ale co do serwisu to zostawiają daleko w tyle swojego "większego" konkurenta.

Wikar serwisuje tak jak powinien, a dodatkowo podejście do klienta mają zdecydowanie na plus.
Polecam Pana Andrzeja Maja, który wszystko zorganizował tak jak by się tego oczekiwało a może nawet jeszcze lepiej.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Bez*tytułu.jpg (69.1 KB, 187 wyświetleń)
jgrtc jest offline   Odpowiedź z Cytatem