Cytat:
Na takie różnice raczej bym nie liczył - tym bardziej, że Ford wyznaje teraz politykę "One Ford", która ujednolica modele na całym świecie.
|
Ujednolicenie gamy modeli to jednak nie to samo co ujednolicenie modeli. Różnicowanie modelu pod konkretny rynek to podstawa sukcesu firm. Wspólna platforma tak - koszty, ale nawet nazwy są różne, aby klient w Europie nie pomyślał, że auto zostało skonstruowane pod wymagania rynku za oceanem. Projektowanie MK5 w Stanach wynikało z 2 pokrewnych aspektów: USA to zdecydowanie największy rynek sprzedazy modelu + projekt powstawał w czasie kryzysu, kiedy Dearnborn masowo zwalniał ludzi - a dzięki temu można było oszczędzić wiele stanowisk inżynieryjnych za oceanem. Wprowadzane 2 lata późniejw Europie auto ma jednak inne, lepsze materiały w środku auta (pomijając kwestie techniczne i niedostępne opcje w Stanach - np. lampy LED)
Dlatego trzymam kciuki, aby jednak Ford odważył się i "zaostrzył" sylwetkę auta.