Witajcie
Przed świętami zakupiłem drugiego Forda. Jest to Mondeo MKIV 2.0 Tdci 140 ps Titanium S. Ostatnio z autem mam pewien problem. Zaczyna świstać turbo i dodatkowo pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy słyszalne na zewnątrz auta. Świst turbo występuje zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym. Na rozgrzanym motorze jest minimalnie słabiej słyszalny. Głównie słychać to podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Buczenie zaczyna się pojawiać kiedy auto się porusza. Nagrałem filmik jak pracuje auto na biegu jałowym. Słychać także takie tuk tuk tuk, które się nasila wraz z jazdą i potem przechodzi w basowe buczenie przypominające rozpięty wydech. Auto mam moc, nie puszcza grama dymu, jedyne zapocenie, które występuje w tym aucie to miejsce łączenia zimniej strony turbo z przewodem dolotowym powietrza. Tam jest trochę oleju. Wizualnie dolot przejrzany, nie ma nieszczelności poza tym miejscem które opisuję, układ wydechowy szczelny a DPF drożny. Swoją drogą czy Forscanem w tym silniku da się sprawdzić poziom zapełnienia filtra DPF?. W Focusie z tym samym silnikiem ale 136ps upgrade to 190ps turbo pracuje niesłyszalnie.
Filmik jak pracuje auto:
https://www.youtube.com/watch?v=2ltbcczOTbk
Dodatkowo przymierzam się do wymiany obydwu łożysk przednich amortyzatorów, czy łożyska SKF (pod uwagę biorę jeszcze FEBI i LEMFÖRDER)są godne polecenia?. Auto ma regulowane elektrycznie zawieszenie czy podczas wymiany poduszek, które wiążą się z koniecznością demontażu amortyzatorów jest jakaś specjalna procedura serwisowa ściągania ich?. Czy zawieszenie może wtedy być w obojętnie jakim trybie a jest ich 3?.
Mechanik zauważył, że prawa tylna tuleja wahacza jest lekko wyrobiona. Nie ma wprawdzie luzu, ale ta guma w środku jest lekko obrócona w stosunku do osi. Autem nie rzuca, bardzo dobrze się prowadzi czy za to też się brać skoro nie ma żadnych innych objawów ?