Cytat:
masz założony akumulator typu AGM
|
Cytat:
Nie ma AGM. Ma akumulator EFB.
|
i kto ma rację. Pytanie pomocnicze do głównego wątku: jaki jest typ/rodzaj akumulatora w Focusie mk3 1.6 TDCi (i pewnie pochodnych) z systemem start/stop?
Cytat:
Jeżeli stan instalacji w pojeżdzie jest sprawny, i odcinki jazdy średnie, to wcale nie potrzeba doładowywać akumulatora. Ci, którzy doładowują, to tak jak by chcieli nalać wody do pełnej już butelki. No, ale Polak potrafi.
|
skomentuje ten wpis swoimi wnioskami z użytkowania moich poprzednich samochodów (chodzi o charakter użytkowania, przebywane odcinki itp).
Jazda dwa razy dziennie po ok 25 km "na raz", do tego trochę w koło komina. Niby jest trochę km aby akumulator się doładował jednak, pomimo braku problemów z ładowaniem, akumulator wymagał doładowania przynajmniej dwa razy do roku (i nie miało znaczenia czy leciwy czy nowy) bardziej jako wspomożenie, uzupełnienie braków. Różnica była znacząca po naładowaniu.
W obecnym aucie sprawność akumulatora, wg komputera, waha się od 70 do 80%. I wyraźnie rośnie po przejechaniu dłuższego odcinka więc śmiem twierdzić, że bateria jest "głodna" i wykazuje ochotę aby jeszcze więcej energii w sobie zgromadzić. Uważam, że jeśli dwa może trzy razy do roku pomogę prostownikiem to nie zrobię nic złego... jeśli tylko zastosuję odpowiedni prostownik...