View Single Post
Stary 14-10-2017, 20:38   #1
steell
ford::professional
 
Avatar steell
 
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
Domyślnie Odp: Wyciek oleju z silnika 1,5 Ecoboost, odkręcona śruba? /zdjecie/.

Koledzy i koleżanki może ktoś coś podpowie. Chodzi o wyciek oleju w silniku jak wyżej, olej pojawia się w okolicach wlewu oleju, pryska na maskę od spodu gromadzi się pomiędzy elementem oznaczonym czerwoną strzałką na zdjęciu, a blokiem silnika. /zdjęcie poglądowe z internetu/.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na tym elemencie /jego metalowej pokrywie od przodu widoczne są ślady delikatnego uderzenia/ po wypadku. Po odkręceniu korka przedmuch jest niewielki brak dymu, brak przedmuchu i dymu z bagnetu, olej czysty /już do wymiany ale nie widać płynu/. Odnoszę wrażenie ze ta chodniczka nie jest dobrze dokręcona do bloku silnika od strony alternatora. Na zdjęciu poniżej widać olej i śrubę która sprawia wrażenie odkręconej, zaznaczyłem ja czerwona strzałką.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na tym zdjęciu nie widać ale mam wrażenie że widać uszczelkę pomiędzy blokiem a chłodnicą. Rozpryskiwanie oleju może wynikać z pracy wiatraka ale nie koniecznie.
Ta chodniczka z przodu może na połączeniu z silnikiem przepuszczać olej?
Na koniec praca silnika do oceny silnik w miarę nagrzany, stan oleju blisko max ale nie wiem czy nie dolewali.

Dźwięk silnika 1,5 EcoBoost


Edit doszukałem się to chłodnica powietrza wiec sama w sobie nie ma raczej styczności z olejem, pytanie skąd tam się bierze olej?
Możliwe że olej został tam nalany podczas nieuważnego dolewania i nieszczelny dolot powoduje jego rozpylanie, trzeba bedzie umyć wysuszyć i sprawdzić czy się pojawi znowu a potem zająć sie tym dolotem powietrza.

Dla potomnych tak to wygląda od strony silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Właśnie tę czerwoną uszczelkę widziałem patrząc sie od góry. Śruba o którą mi chodzi to pierwsza od prawej na powyższym zdjęciu. po montażu będzie to pierwsza od lewej najbliżej do alternatora..
__________________
Mój Grzechotnik]
Biały

Ostatnio edytowane przez steell ; 16-10-2017 o 10:56
steell jest offline   Odpowiedź z Cytatem