View Single Post
Stary 21-12-2017, 19:07   #3
Autopros
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
Domyślnie Odp: P0017 - złe ustawienie rozrządu, czy wadliwe fazy rozrządu?

Cytat:
Napisał p4damczyk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po co reanimowałeś silnik po takim przegrzaniu?
A już chciałem o to pytać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak na poważnie, to w tych silnikach akurat łatwo popaprać ustawienie rozrządu, choćby przy skręcaniu ze sobą wałka i wariatora oraz koła pasowego z wałem. Ale jeśli zakładamy, że jest OK, to idźmy dalej. Sprawdzone solenoidy zmiennych faz. OK, elektrycznie sprawne, ale dla spokoju sumienia zajrzałbym do sitek, które są na ich zasilaniu olejem. Ceramizer chyba nie przyniesie oczekiwanych przez Ciebie rezultatów, zacząłbym od pomiaru ciśnienia oleju. Warsztat, miernik zegarowy i jedziemy z pomiarami.
Piszesz, że zostały wymienione oba wariatory. To akurat najdziwniejsze w całej historii, bo objaw braku synchronizacji przy niskich obrotach wskazuje na uszkodzenie koła zmiennych faz. Przerabiałem ten temat na kilku silnikach Ti-VCT (w tym niestety również na własnym). Dlaczego tak się dzieje? Bo wariator nie przestawia się prawidłowo tylko w danych warunkach, w daną stronę. Gasisz, odpalasz, jedzie pięknie, sterownik czyta błąd w określonych warunkach raz, drugi, a za trzecim wyrzuca check i ogranicza działanie zmiennych faz. Przy takich objawach (i barku błędów w sterowaniu zmiennymi fazami) zawsze pomagała wymiana wariatorów.
Autopros jest offline   Odpowiedź z Cytatem