View Single Post
Stary 25-01-2018, 08:32   #8
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

A nie możemy merytorycznie porozmawiać a nie robić shitstorm.

Moje zdanie na ten temat jest takie, że jak nie umiesz pociskać to się nie pchaj. Zwłaszcza pokracznym SUVem.
Na drodze należy mieć szacunek do wolniejszych jej użytkowników i być gotowym na reagowanie na podobne manewry w każdej chwili. Szczególnie na polskich autostradach łamiąc przepisy ruchu drogowego. Taką reakcję nagrywającego można było przewidzieć jeśli obserwuje się*drogę a nie gapi w nawigację albo telefon ...albo prowadzi z mózgiem przełączonym na tryb oczekiwania. Nagrywający samochód wykonywał manewr prawidłowo. Jakieś 2'' minęły od włączenia lewego kierunkowskazu do zmiany pasa ruchu. Łącznie od włączenia kierunkowskazu przez nagrywającego do momentu zderzenia minęło 8''. W tym czasie to można się z 200km/h zatrzymać. Oczywiście jeżeli patrzy się na drogę.

Na filmie tego nie widać a i drogi nie znam ale według mnie powinno być tam ograniczenie do 80km/h. Pas rozbiegowy niezbyt długi z lekkim łukiem w lewo, potem jeden most z filarami i za chwilę drugi. Miejsce potencjalnie niebezpieczne. Tylko wtedy różnice prędkości w tamtym miejscu bywałyby jeszcze większe. Mózgi nam trzeba dostosować.

Inna sprawa to kierujący z kamerką. Sucha nawierzchnia, dostateczna widzialność i jakieś 110km/h? Oczywiście nikt nie zabrania ale jakby na wylotówce z miasta, ciągle jeszcze z ograniczeniem do 50km/h, jechał tak samo o 20% wolniej, czyli 40km/h, to by leciały na niego wiadra pomyj i salwy faków.

Dlatego ja czekam z utęsknieniem na samochody autonomiczne lub chociaż, jak to trafnie określił Wieruszewski, wpół do autonomiczne. Właściwie to czekam aż trafią pod strzechy i na nasze drogi. Wówczas ilość takich akcji się zredukuje i jako naród będziemy spokojniejsi.

Dla mnie kierowca BMW wykazał się skrajną nieodpowiedzialnością. Po pierwsze i najważniejsze to wykazał niedostateczną uwagę za kierownicą a po drugie jechał SUVem ze zbyt wysoką prędkością. Poległ na teście łosia niemal jak A Klasa z '97.

Widziałem test łosia X5 robiony przez Kanadyjczyków ale nie mogę teraz znaleźć. Tu co prawda X3 ale można sobie wyobrazić, że X5 robi to jeszcze gorzej (akcja od 50''):




A tu jak się powinno to robić: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem