Niestety nie ma prostej regulacji mechanicznej obrotów biegu jałowego.
Proste to było w starszych autach. Tu wszystko opiera się na czujnikach.
Za bieg jałowy odpowiadają czujniki:
1. czujnik położenia przepustnicy
2. czujnik regulacji biegu jałowego
(oba są w przepustnicy, której się nie naprawia, tylko wymienia. Oczywiscie mechanicznie można czyścić, ale jak wiadomo niewiele to pomaga, bo steruje elektronika)
3. czujnik położenia pedału gazu
(jest w pedale gazu, też się nie naprawia, tylko wymienia pedał gazu)
4. czujnik pedału sprzęgła
(jest przy pedale sprzęgła i odpowiada za sterowanie skrzynią, pracą silnika i obrotami, także jałowymi. I również tylko się go wymienia.
5. czujnik temperatury silnika.
(jest w głowicy koło cewek)
Poza tym:
6. czujnik położenia wału korbowego
Odpowiada za prędkość obrotową silnika, jest koło koła zamachowego.
7. czujnik położenia wałka rozrządu
Odpowiada za synchronizację kąta wyprzedzenia zapłonu i kolejność podawania wtryksu paliwa. Jest koło pokrywy głowicy cylindrów od tyłu silnika