Od dłuższego czasu w moim samochodzie (Mondeo MK4 2.0 tdci 2011 r.) bardzo często wypala się filtr DPF. Niezależnie czy jeżdżę po mieście czy w trasie, filtr wypala się co ok. 30-50 km. Musiało zacząć się to dosyć nagle, wcześniej nie byłem praktycznie świadomy istnienia tego ustrojstwa w moim aucie
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Samochód podłączony został niejednokrotnie pod komputer - jedyny błąd, który czasem się pojawia to P246B.
- zawsze pozwalam dopalić mu się do końca (nie tylko na postoju),
- ilość oleju nie zmienia się od wymiany do wymiany (co 10 tys. km),
- auto ma prawidłową moc, nie kopci,
- wykonane zostało wypalanie serwisowe/statyczne (po wypaleniu serwisowym, po 20 km, dpf zaczął się wypalać),
Jest to jednak dosyć męczące i chciałbym się zająć naprawą - nie chcę go usuwać. Jak myślicie, czy jest to kwestia zapchanego dpfa? a może padnięte czujniki?
Dziękuję za każdą odpowiedź.