Odp: [Ford Maverick 2005 2.3] wymiana zaworu PCV
Witam
przebieg 240 tys km ( na liczniku) , kupione jak miało magiczne 180 tys więc pewni jesteśmy tylko ostatni 60 tys przebiegu
auto ma gaz ( założony przy 190 tys)
stukanie słychać na jałowym biegu, szczególnie jak się silnik nagrzeje
częstotliwość ok 2 "stuknięcia na sekunde" na jałowym biegu
równomiernie wzrasta wraz ze wzrostem obrotów, ale przy wyższych obrotach jest mniej słyszalne.
Tak samo stuka na gazie i na benzynie więc raczej wtryski należy wykluczyć
osłuchowo trudno je zlokalizować , równo mocno słuchać je od strony głowicy jak i z przodu przez chłodnicę.
auto jeździ na oleju Liqui Moly 5w20 zgodnym z zalecaną normą Forda
Jeden mechanik na słuch zdiagnozował szklanki, drugi sworznie tłokowe
ale po minie widziałem że żaden z nich nie był chyba do końca przekonany do swojej diagnozy ;-)
z góry dziękuję za pomoc
|