Temat: [Transit 2000-2006] Weze podcisnienia
View Single Post
Stary 19-10-2018, 15:35   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Weze podcisnienia

Zaprezentowałeś na zdjęciu zawór wodny nagrzewnicy, sterowany jest podciśnieniem. Króciec w który powinien być wpięty wężyk, jest zagłębiony w denku tego okrągłego siłownika membranowego, z którego wychodzi plastikowa sztanga, obracająca metalową dźwigienkę.

Zawór działa tak, że kiedy niema podciśnienia - jest w pełni otwarty (gałka ustawiona na zimno podczas pracy silnika i zawsze kiedy silnik nie pracuje). Skoro masz wężyk nie założony na króciec siłownika zaworu, to zawór zawsze jest w pełni otwarty na nagrzewnicę i nagrzewnica grzeje.

Jeżeli masz klimę, zawór sterowany jest elektrozaworem podciśnienia, a ten z kolei dopiero ustawieniami na panelu.

Bez klimy nie bardzo wiem, ale zdaje się, że bezpośrednio podciśnieniem z gałki na panelu sterowania.

Niedobrze że wężyk cały czas zasysa "fałszywe" powietrze, bo spada podciśnienie w całym układzie, nieprawidłowo działa sterowanie EGR-em, słabiej działa serwo hamulca, ponadto cały układ podciśnienia zasysa brudy drogowe - zwłaszcza wrażliwa na nie pompa vacu.
Sam układ vacu (tzn. zawory elektromagnetyczna vacu) oryginalnie zasysa czyste powietrze specjalnym wężykiem z puszki filtra powietrza.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg zawór nagrzewnicy.jpg (76.6 KB, 60 wyświetleń)
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 19-10-2018 o 16:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem