View Single Post
Stary 11-11-2018, 08:59   #5336
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

@kaan1 230k vs 160k. Tu niestety akcyza dowala.

Ja się wcześniej raczej źle wyrażałem. Mi tam pojemność i ilość cylindrów jest obojętna. Chodzi o odpowiednie, komfortowe osiągi samochodu. Dla segmentu E na tą chwilę to niestety trzeba wybrać 3.0+ w konfiguratorze.
@mskgs ja nie wiem czy podawanie Volvo to dobry przykład. One sprzedają się dobrze właściwie tylko w Szwecji i w Polsce. Łączna sprzedaż V90/S90 na świecie to 40.000 sztuk. Największe rynku zbytu dla Volvo w kolejności to: Chiny, Stany Zjednoczone, Szwecja, Polska. To trochę jednak mówi o wielkości tej marki. Na świecie jest w zasadzie niszowa.

Na naszym rynku proporcja 2.0 do 3.0 w segmencie E wyglądałaby zgoła inaczej gdyby nie akcyza. Pisałem we wcześniejszym poście, w Niemczech (i w #naczeskich) dopłata względem 520xd do 530xd to w przeliczeniu 30k zł. U nas 60k. Zaczniesz doposażać to cena każdego dodatku też jest obarczona daniną akcyzową. Doposażasz tak samo i na koniec wychodzi, że 520xd kosztuje 350k a identycznie wyposażone 530xd 450k. No i tu się kończą zakupy polskiego klienta. W Niemczech mamy 350k do 380k.

W zeszłym roku parę tysięcy kilometrów pokonałem nówką 518d F10 w wersji Business Edition. 150KM biedy z jedyną opcją: skóra dakota. Jechałem autostradą wyprzedzając ciąg ciężarówek. Zaczął się podjazd i skończyło się ograniczenie do 120km/h. Ja gaz w podłogę i nic, absolutnie nic. Prędkość ledwo rosła. 6,7 ciężarówek zlepionych a za mną sznuuuuur samochodów. Gość jadący za mną w Octavią w końcu zaczął na mnie łypać długimi. Wstyd był.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała

Ostatnio edytowane przez latar ; 11-11-2018 o 09:01
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem