View Single Post
Stary 16-12-2018, 10:14   #13
dzwiedziu
ford::professional
 
Avatar dzwiedziu
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,296
Domyślnie Odp: silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu

Jeden wspólny objaw to błąd w komputerze związany z załączonym przekaźnikiem po zapłonie, u Ciebie nie dało wyłączyć się silnika, u mnie i innych nie wyłączającej się przepustnicy, maglownicy i innych co skutkowało rozładowaniem akumulatora do zera.
Popatrz i pomyśl logicznie, skoro pompka ma taką siłę by przepchać płyn pomiędzy izolacją a żyłą przewodów zasilających to co da ta uszczelka dodatkowa? Może jedynie opóźnić awarię ale w/g mnie nie wyeliminuje problemu. Dla tego ja naciąłem izolację przewodów demontując ok 5 mm izolacji, po rozebraniu wtyczki i jej dokładnym wyczyszczeniu założyłem rurki termokurczliwe na nacięcie i zagrzałem tylko od góry. W razie problemów płyn wyciśnie na zewnątrz a nie do komputera.
Tylko nie liczne serwisy wiedziały wtedy o tym problemie, jak temat rozwinoł się u nas na forum to nagle większość wie, łącznie z niektórymi mediami, ale ci którzy nie wiedzą czyszczą tylko złącze i dosłownie za kilkanaście sekund działania pompki jest to samo.
Mnie naprowadził najpierw błąd przekaźnika bo po jego wyciągnięciu nadal wszystko działało, wyczyściłem złącze C6, ale podczas rozmowy ze Sławek Ford, podpowiedzieli mi że zlikwidowałem tylko skutek a przyczyna nadal jest. Więc drążyłem temat aż natrafiłem na rosyjskie fora gdzie temat był znany, ale jeszcze nie na tyle jak teraz.

Temat jest na tyle poważny aby go przykleić!!!

Ostatnio edytowane przez dzwiedziu ; 16-12-2018 o 10:25
dzwiedziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem