View Single Post
Stary 30-01-2019, 10:09   #19
demoskinos
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Mondeo Mk4 2.0 145 Km ( gaz ) do 30 tyś - poszukiwane

nie jestem może lakiernikiem ani specem od karoseri ale musiałem być dobrze napalony na zakup jeżeli nei zwróciłem uwagi na:

"
Wszystkie elementy karoserii za wyjątkiem maski są po naprawach lakierniczych, co potwierdzają pomiary grubości powłoki lakierniczej, widoczne niedociągnięcia lakiernicze (zamalowane pyłki, ryski, dołki, inna struktura lakieru) oraz niespasowania elementów (szczególnie tyłu). Karoseria była brudna podczas oględzin. Z obydwu stron po otwarciu drzwi widoczne są brakujące listwy progowe (załączono zdjęcia). Na całej karoserii widoczne są ryski eksploatacyjne, a największe są na przodzie pojazdu i tylnym zderzaku. Przód auta dodatkowo jest spiaskowany. Na tylnych prawych w drzwiach w dolnej części przy połączeniu z przednimi drzwiami i tylnym prawym nadkolu przy połączeniu ze zderzakiem są purchle korozji, a dodatkowo na tylnych prawych drzwiach są odpryski lakieru, co zostało ujęte na zdjęciach. Obudowa prawego lusterka jest przytarta, a szkło lewego lusterka jest wypalone w prawym dolnym rogu. Jest problem z zamkiem i linką maski (maska nie chce się otwierać i zamykać)."

https://drive.google.com/open?id=1Rv...elOLgWVzNV4Q4F

cdn.

Bump: "
Wnioski po oględzinach komory silnika
Komora silnika nie była przygotowywana do sprzedaży. Nie ma w niej żadnych zawieszek. Poziom płynów eksploatacyjnych był w normie. Widoczny był wyciek od strony rozrządu. Początkowo po uruchomieniu na zimnym silniku słyszalne było popiskiwanie paska wieloklinowego, które po krótkim czasie ucichło. Nie było widać śladów demontażu elementów przodu, natomiast brakuje spinek osłonie pasa przedniego (załączono zdjęcia). Nie dało się zauważyć śladów napraw konstrukcyjnych.

Wnioski po oględzinach tapicerki
Tapicerka pojazdu jest w dobrym stanie. Nie widać na niej przetarć i przypaleń. Można odnaleźć jedynie na nie drobne plamki, a większe zabrudzenia są widoczne na podsufitce w części bagażowej oraz tapicerce wnętrza bagażnika (załączono zdjęcia). Na prawym siedzisku tylnej kanapy z prawej strony są odkształcenia po foteliku dziecięcym, które zostały ujęte na zdjęciach. Na boczkach wszystkich drzwi widoczne są rysi eksploatacyjne, natomiast w górnej części tylnego lewego boczku jest naderwanie (załączono zdjęcia). Wnętrze bagażnika jest wyposażone w roletę. Na jego elementach plastikowych są ryski i otarcia od przewożonych ładunków.

Wnioski po sprawdzeniu podwozia
Podczas sprawdzania podwozia wykryto przypocenia na obydwu półosiach przy skrzyni biegów oraz wyciek od strony rozrządu spod pokrywy. Amortyzatory były suche. Parametry hamulców były w normie, natomiast na tarczach hamulcowych jest widoczny dość duży rant (przy kolejnej wymianie klocków należy wymienić komplet). Uszkodzone są w tylnym zawieszeniu tuleje przednie wzdłużnych wahaczy (załączono zdjęcia). Uszkodzona jest również złączka elastyczna rury wydechowej. Podłoga jest w dobrym stanie, widoczne są jedynie pojedyncze plamki korozji. Na elementach zawieszenia i układu wydechowego widoczne są oznaki korozji. Nie dało się zauważyć od spodu śladów napraw konstrukcyjnych.

Wnioski po jeździe próbnej
Auto prowadziłem osobiście. Zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku odpala i pracuje bez zastrzeżeń. Sprzęgło wysoko bierze, w związku z czym w najbliższym czasie będzie kwalifikowało się do wymiany.Pojazd przyspiesza poprawnie, prowadzi się stabilnie, natomiast podczas hamowania odczuwalne było niewielkie drżenie. Jazda próbna ze względu na niekorzystne warunki pogodowe odbyła się z prędkością maksymalną 100 kmh, słychać było nieszczelność układu wydechowego. Z pracy silnika i zawieszenia nie było słychać niepokojących dźwięków. Wszystkie kontrolki gasły. Tempomat podczas oględzin był sprawny.

Czy stan faktyczny auta jest zgodny z ogłoszeniem: NIE
Auto nie jest wyposażone w czujnik zmierzchu, czujnik deszczu oraz wsteczne lusterko elektrochromatyczne.

Czy stan zużycia pojazdu jest adekwatny do przebiegu deklarowanego: TAK
W mojej ocenie stopień zużycia pojazdu wskazuje na przebieg zbliżony do widocznego na liczniku.

Prawdopodobne naprawy jakie trzeba wykonać i ich szacowany koszt
Usunięcie korozji karoserii - 800 zł
Naprawa podgrzewania fotela kierowcy i podgrzewania lewego lusterka - 200 zł - 500 zł
Naprawa świateł w klapie - 100 zł - 300 zł
Naprawa zawieszenia - 300 zł - 400 zł
Naprawa układu wydechowego - 150 zł - 250 zł
Naprawa mechanizmu maski - 100 zł - 200 zł
Diagnostyka i usunięcie przyczyn wykrytych wycieków i przypoceń - 700 zł - 1000 zł
Diagnostyka i usunięcie przyczyn wykrytych błędów - brak możliwości określenia ze względu na ich niejednoznaczną przyczynę
W przyszłości należy też wziąć pod uwagę wymianę kompletnych hamulców i sprzęgła - 2000 zł - 3200 zł

CZY AUTO JEST WARTE
ZAKUPU I DLACZEGO / CZY EKSPERT KUPIŁBY TO AUTO: NIE


Według mnie auto nie jest warte zakupu ze względu na:
- dokonane naprawy lakiernicze nieomalże wszystkich elementów karoserii,
- nieznaną przeszłość,
- niesprawne wyposażenie,
- wykryte wycieki i błędy,
- konieczność znacznego doinwestowania.


Ktoś ciekawy wyceny przez rzeczoznawcę?

Coś ode mnie...
Po tej konfrontacji z rzeczywistością nabrałem dystansu i chłodniej podchodzę do aut. Kilkuletnie Auto używane nie jest autem nowym i ma prawo mieć swoje bolączki z czym oczywiście się godzę. Nie mniej jednak uważam iż jak mam już wydać te 30 k na które ciężko pracowałem i odkładałem w pocie czoła to chcę je wydać dobrze. A jak kupię auto z bolączkami to przynajmniej chcę być o nich poinformowany.
Także koledzy kubeł zimnej wody przed zakupem, nie ma się co napalać.
  Odpowiedź z Cytatem