Odp: Ciśnienie doładowania transit 2.4 tdci
Ta podana przez ciebie wartość to ciśnienie bezwględne (z ciśnieniem atmosferycznym), czyli sama sprężarka daje ciśnienie 0,9 bara.
Generalnie rozrzut pomiarów jest duży, bo w różnych warunkach ludzie je mierzą, ty też nie napisałeś do jakich warunków eksploatacyjnych odnosi się twój pomiar.
W silnikach Puma Duratorq sprężarka średnio osiąga do 1,2 bara przy mocnym depnięciu w pedał gazu w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Zależy to też od wersji mocowej silnika.
U ciebie sprężarka jest z zaworem upustowym spalin (tzw. Wastegate), jeżeli układ ten działa nieprawidłowo (bardzo często ulega zabrudzeniu osadami i przyciera się) - to sprężarka nie będzie osiągała prawidłowych ciśnień. Przy ciągłej jeździe z dużym obciążeniem ciśnienie nie przekracza jednak 1,0 bara.
Miarodajny jest pomiar ciśnienia doładowania w pełnym zakresie obciążeń i obrotów silnika. Najlepiej byłoby kupić dobry markowy boost gauge i trochę pojeździć z nim - jednorazowy pomiar z testera na stanowisku jest niemiarodajny. Największe wartości uzyskuje podczas rzeczywistej eksploatacji.
------------------------
Najczęstszą przyczyną braku mocy w silnikach tddi z pompami Bosch VP30 i VP44 jest nieprawidłowa praca nastawnika kąta wyprzedzenia wtrysku. Albo sam nastawnik jest uszkodzony (zawalony brudem, wypracowany), albo uszkodzony jest sterownik pompy.
Układ wtryskowy i turbina pracują przecież w pewnej pętli sprzężenia - nieprawidłowy wtrysk (dawka, kąt) zmniejszają automatycznie energię spalin wydechowych, więc turbina nie osiągnie maksymalnego ciśnienia.
__________________
Zgredzik
Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-02-2019 o 18:56
|