Cytat:
Witam mam podobny problem,
sprawdzony regulator napięcia, alternator - oba sprawne,
kontrolka aku pali się na desce, pod czas jazdy mam napięcie 13,3V na wyłączonym silniku 12,4,
dodatkowo gdy sprawdzałem aku, specjalista powiedział mi że coś kradnie mi prąd pod czas postoju auta, odłączyłem radio bo co innego może kraść prąd- ale to nic nie dało,
czekam na info od mechanika, mam nadzieję że problem z ładowaniem to problem z kablami, a kwestię kradzieży prądu to chyba odpuszczę.
|
Skoro kradnie prąd to warto to sprawdzić dokładnie. U mnie zapalała się kontrolka na desce z dwóch powodów w MK 3 kiedyś:
1) Zapalała się kontrolka od ładowania i po zgaszeniu auta nie dało się odpalić - było cykanie jakby elektromagnes w rozruszniku. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że ta duża + klema przy akumulatorze była pęknięta i nie było odpowiedniego przepływu (podobne objawy są jak ma się klemy luźne)
2) druga sytuacja jak padł alternator po 5 min jazdy zapalała się kontrolka i nie było ładowania.