View Single Post
Stary 18-02-2019, 23:11   #2
kopson
ford::advanced
 
Avatar kopson
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: pogranicze małopolski i śląska
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq, Opel Astra V
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, 1.5 TSI 150KM, 1.4T 150KM
Rocznik: 2014,2022,2019
Postów: 266
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 1.8 TDCI - Dwumasa? Diagnoza problemu

Nie wiem jaki związek miałby mieć niski stan płynu chłodniczego z klekotaniem i sprzęgłem. Myślę, że żaden, ale jeśli płyn będzie uciekał nadal, może to zwiastować jakąś inną usterkę. Trzeba obserwować.
Co do klekotania na postoju, to faktycznie może to zwiastować kończące się koło dwumasowe. Z czasem pojawiają się też drgania karoserii. Dobry warsztat bez problemu ci to zdiagnozuje.
Dwumasa nie jest już tak droga jak kiedyś, ale zazwyczaj wymienia się ją w komplecie ze sprzęgłem, więc zawsze to trochę zaboli po kieszeni.
Myślę, że poprzedni właściciel spodziewał się wydatków w aucie i postanowił go sprzedać.
Świecą ci się jakieś kontrolki na desce typu "check"? Podpięcie komputera diag. mogłoby coś wyjaśnić, czy są jakieś błędy itd. Sprawny diesel nawet na zimno powinien pracować równo i stabilnie, więc falowanie obrotów na pewno nie jest normalne.

Ostatnio edytowane przez kopson ; 18-02-2019 o 23:22
kopson jest offline   Odpowiedź z Cytatem