Przypuszczam, że chodzi o kod błędu P0442. W większości spowodowany jest awarią "purge valve", zaworu elektromagnetycznego , który można stosunkowo łatwo i tanio wymienić. Przyczyną problemu może też być, słabo uszczelniający się wlew paliwa, względnie zawieszenie zaworu CVS zaisntalowanego na pochłaniaczu par paliwa. Ukłąd diagnostyki OBDII wykrywa to jako nieszczelność systemu. Samo w sobie nie jest to jakimś większym problemem, poza denerwującymi komunikatami.
Bump:
Cytat:
Nie do końca. Moim zdaniem większość problemów generował elektrozawór w układzie EVAP, bo z tego co wiem to była nawet akcja serwisowa wymiany tego elektrozaworu w USA.
|
Są dwa zawory. Tzw. purge valve (w komorze silnika) oraz CVS zainstalowany na pochłaniaczu. Obydwa wymienia się prosto i nie kosztują więcej niż kilka dolarów. NIezależnie który ma usterkę, to procedura OBD II generuje błąd, związany ze szczeknością systemu paliwowego (obydwa zawory mają wpływ na szczelność).