Temat: [Mondeo 2014- ] Modyfikacje, konfiguracje co można ?
View Single Post
Stary 26-06-2019, 11:25   #4341
Norb.81
ford::specialist
 
Avatar Norb.81
 
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 16-04-2014
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCi Twin Turbo 210 PS
Rocznik: 2017
Postów: 503
Domyślnie Odp: Modyfikacje, konfiguracje co można ?

Cytat:
Napisał kaan1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Które przepisy mówią, że auto ma być wyposażone w pasy bezpieczeństwa i kiedy sie je stosuje? O ile dobrze pamiętam, prawo o ruchu drogowym wymaga zapięcia pasów.......
Dobra doczytałem teraz co nie co. I Masz bardzo dużo racji. To trochę bardziej z komplikowanie niż nam się wydaje ale masz dużo racji. Homologacja to trochę twór normalizacji pojazdów pod wymagania danego kraju a kwestie przepisów dopuszczających samochody do ruchu nie zawsze są powiązane z normami homologacyjnymi. I tak załóżmy że kupujemy auto z USA. Mimo że nie spełnia ono warunków technicznych dotyczących norm homologacyjnych naszego kraju to dostosowując auto z godnie z wymogami określonymi w przepisach o ruchu drogowym możemy taka powiedzmy homologację uzyskać i dostać przegląd pozytywny. Jeśli mówimy o modyfikacjach to podczas przeglądu muszą zostać przede wszystkim spełnione warunki z zakresu bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Określają to minimalne wymagania odnośnie czystości spalin i parametrów technicznych takich jak hamowanie itp, itd ale nie ma to nic wspólnego z pomiarem odchyleń w specyfikacji technicznej dotyczących danego pojazdu. Określają to przepisy ogólne. Jednak przepisy wprost zabraniają modyfikacji których wynik zmienia takie parametry jak pojemność skokowa czy moc silnika bez ponownego badania technicznego i stosownej zmiany w dowodzie. Jednak w Polsce to jest pomyjanie z niewiadomych względów. Chyba że modyfikacja jest widoczna gołym okiem to raczej diagnosta się do tego przyczepi.

Krótko.
Według tego co doczytałem to:
Przykład:
Przepis mówi że światło stop ma być koloru czerwonego o odpowiednio większej intensywności świecenia, określa moc w lumenach itd, itp,

Zaś homologacja dopuszczająca dany samochód do ruchu musi spełniać warunek odnośnie świateł stopu określony w przepisach (czyli to co powyżej) oznacza to że producent kiedy zastosuje swoją ledową lampę o fikuśnym kształcie musi ją zbadać czy spełnia ona wymogi przepisów o ruchu drogowym, a następnie otrzymuje homologacje dzięki której może być stosowana w pojezdzie w danym kraju

I tu właśnie powstaje spór o to czy samodzielną modyfikacja takiej lampy wyklucza ją z użycia.
Regulacje są nie jasne. Bo jeśli zmienimy parametry lampy sami ale nadal ona będzie wyczerpywać przepis dotyczący świateł stopu czyli że musi być koloru czerwonego itp itd to może być taki pojazd dopuszczony do ruchu. Ale jeśli w warunkach homologacyjnych określono że dana lampa działa skutecznie tylko z żarówką a wsadzimy do niej ledy to już nie może zostać dopuszczona do ruchu.

To skomplikowane dosyć jeśli chodzi o mody silnika.
Przykładem jest problem z przeglądem auta grupy VW które nie poddało się akcji serwisowej wynikającej z afery nam znanej. To obszerne zapisy nie na godzinę czytania. [emoji2]

Jeśli chodzi o pasy to jeżeli w auto było wyprodukowane w czasach kiedy to przepisy nie stanowiły o ich bezwzględnym używaniu a sama homologacja pomijała ten wymóg ze względu brak takiego przepisu to takim autem możemy się poruszać bez pasów. Chyba że przepisy wprost stanowią o doposażeniu takiego auta w odpowiednik pasów.
Druga sprawa jest taka że nawet jak byś był zwolniony z zapinania pasów to jak bym je wyciął kątówą [emoji23] to diagnosta ma prawo a wręcz obowiązek niedopuścić takiego pojazdu do ruchu. Bez względu czy mamy zwolnienie z ich korzystania czy nie.

Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez Norb.81 ; 26-06-2019 o 11:38
Norb.81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem