Ja dzis zaslepialem. przejechalem ok 15km, na razie bez bledow.
Silnik taki sam: DW10C
Zaslepka pelna.
Dla potomnych: znalazlem w sieci manual z fotografiami: jak zaslepic EGR w naszym silniku.
https://images.tafmet.eu/manuals/Z_EGR_105_en.pdf
Bardzo fajny dokument. Mimo ze sam proces jest stosunkowo latwy, bez tego manuala pewnie bym sie powaznie glowil.
Mimo, ze dokument jest b. szczegolowy, zamieszcze pare dopelniajacych wskazowek:
1. W punkcie 5, mozna oswobodzic wiazke bardziej, odpinajac ja od rur oraz od korpusu odpinajac zapinke umiejscowiona w poblizu punktu 2 na fotografii 4. Ulatwi to pozniej dostep do nakretki na ostatniej foto z pkt 11
2. nie trzeba sciagac rury IC (punkt
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec nie trzeba jej luzowac. Plastik z pkt 11 da sie wyjac bez tego.
3. nie luzowalem wkretu z pkt 12. Zapomnialem o nim
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3. podczas montazu (w odwrotnej kolejnosci), w punkcie 11 nie dociagac srub/nakretek. Wysokosc elementu bedzie ustalona w punkcie 6 przykrecaniem dolotu. Najpierw chwycic srubami/nakretkami w punkcie 11. Nastepnie chwycic srubami w punkcie 6 dokrecajac tylko lekko, najlepiej tylko te 3 male sruby przy dolocie (one centruja elementy wzgledem siebie. Potem dociagnac sruby s punktu 11 i na koncu dokrecic pozostale z punktu 6.
Paradoksalnie, najwiecej sie nameczylem z zalozeniem zaslepki. Wyglada na to, ze otwory na sruby byly zbyt blisko siebie (na styk). A wiec trafienie srubami bylo nie lada wyzwaniem. Oddalenie ich o 1mm by rozwiazalo sprawe definitywnie. Na koniec weszlo "na styk", czulem jak sie otwory gwintuja
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Mi calosc zajela dokladnie 2 godz robiac na parkingu pod blokiem. Wierze ze da sie w 45 min, jak napisane w manualu, jesli ktos jest zwinnym mechanikiem ew nie meczy sie z ta zaslepka jak ja.
Rada: zanim zaczniesz odkrecac, wloz do silnika jakies sciereczki czy reczniki. Zapobiegnie to zgupieniu srub/nakretek kiedy je upuscisz
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mi to uratowalo tylek 2 razy
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem czemu po zlozeniu i przejechaniu paru metrow, auto wysypalo mi choinke z bledami ABS (proximity, hill assist, ACC). Zaden z odpinanych kabli nie ma zwiazku. Odpialem, zapialem, zresetowalem bledy i wszystko jest OK.