Cytat:
teraz jest osobno jakaś homologacja na opony i na takim konkretnie rozmiarze można jeździć bo później w razie wypadku ubezpieczyciel na to zerknie i jak się rozmiar nie będzie zgadzał z tym z fabryki to będzie zonk.
|
Nie przyczepią się jeśli opona będzie spełniać przede wszystkim index nośności, następnie prędkości. Profil i szerokość opony może być inny - byle za obrys błotnika nie wychodziła i najlepiej gdyby mieściła się w zakresie zamiennika czyli odchyłka do 1,5% w obwodzie.
Przykład: 185/60R15 można zamienić na 205/50R16. Ta nowa opona musi mieć taką samą lub większą nośność od starej.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc...0r15-205-50r16
Miałem zdarzenie drogowe z nie swojej winy i spisywali parametry kół. Agent stwierdził, że mam lepsze niż homologacja przewiduje i tyle.