Intercooler większy (bo jednak masz - sprawdziłem) ma sens jeżeli stale ostro jeździsz. Problem z intercoolerem jest taki, że jeżeli jest stosunkowo mały, to się szybko nagrzewa i wystarczy jedno mocne odejście a następne po niedługim czasie następne ostre odejście już jest wyraźnie słabsze. Mimo, że ciśnienie w dolocie jest prawidłowe, to gęstość powietrza spada ze względu na jego temperaturę.
Skoro więc sam napisałeś, że nie chcesz z niego wyciskać wszystkiego co by można było wycisnąć - to większy IC chyba możesz sobie darować. No ale przede wszystkim wszystkie modele 2,2 tdci z lat 2006-2011 mają taki sam IC - finis 1423732.
http://www.catcar.info/ford/?lang=en...NTI2MysxMzM%3D
A mokry niestandardowy filtr w dieslu z turbiną o regulowanym (ograniczonym mapą) doładowaniu zupełnie nie ma sensu - silnik zawsze ma w dolocie takie ciśnienie, jakie dyktuje PCM i żaden filtr tego nie zmieni. Takie filtry daje się w silnikach benzynowych z mocą wyciąganą na maksa i które nie mają ogranicznika obrotów (odcięcia). Jeszcze większy sens jest stosowanie takiego filtra w silnikach wolnossących.