Cytat:
Yagr
trasa minimum 30 min z prędkością około 140-150 km/h (szybciej 1.6 tdci nie lubi i potrafi wydmuchać oring na wtrysku)
|
A po co z taką prędkością, jak to chodzi o obroty i temperaturę, a nie prędkość? Dodatkowo jadąc tak szybko mocniej chłodzisz silnik i wydech, a nie o to chodzi.
Ja u siebie wypalam dpf do 15 minut max, 3 bieg +- 3700 obrotów to około 90 km/h lub 4 bieg +- 3700 obrotów to około 130 km/h, nie ma sensu żebym leciał 200 na 6 biegu, a i nie wiem czy chociaż takie obroty on wtedy ma.
Ważne żeby to była stała jazda z taką prędkością, dlatego najlepiej na autostradę wyskoczyć, na obwodnicy jest ciężko, bo ciągle coś jedzie i trzeba zwalniać, a poniżej 3 tysięcy już znacznie spada temperatura na wydechu. Ogólnie mega ciężko zgrzać dpf do ponad 450 stopni, cały czas jazda ponad 3500 obrotów, nogę z gazu zdejmiesz i spada, dlatego bez sensu jechać z większymi prędkościami i go chłodzić. Polecam forscana, są temperatury w kacie, w filtrze i grzanie świec (przynajmniej w 2.0 tdci pokazuje), jak grzeją w czasie jazdy, to wiadomo że się wypala, normalnie gasną po max 2 minutach, nawet jak płyn ma 30 stopni, jak grzeją na rozgrzanym silniku to się wypala.