Cytat:
Witam,
odświeżam wątek, aby nie tworzyć nowego.
Mam S-max z 2016 roku 2.0 w dieslu bi-turbo 210 KM z autmatem.
Dwa dni temu jadąc pierwszy raz w dłuższą trasę (auto mam od maja tego roku) podczas jazdy na autostradzie przy prędkości 140 km/h pojawił się komunikat "Skrzynia biegów ograniczone działanie Patrz instrukcja". Zjechałem więc na najbliższy MOP, przy zwalnianiu już czułem że skrzynia nieprawidłowo zmienia biegi. Zatrzymałem się, ruszyłem i już tylko był pierwszy bieg, nie chciał zmienić na wyższy. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu skrzynia prawidłowo zmienia biegi. Dodam, że na szybko zadzwoniłem do ASO i ktoś z serwisu stwierdził, że to na pewno nie jest problem skrzyni tylko że coś z silnikiem (utrata mocy, etc.), który dał sygnał do skrzyni, która przeszła w tryb awaryjny. Nie wiem czy to coś ma do rzeczy, ale w momencie gdy błąd się pojawił jechałem na aktywnym tempomacie.
Pytanie do Was - czy S-max z 2016 roku (grudzień) ma Powershifta już po "poprawkach" czy to dalej ten sam awaryjny powershift?
Czy serwisant z ASO miał rację, że ten błąd to na pewno nie dotyczy skrzyni biegów (bo jakoś nie wydaje mi się) ?
Czy lepiej jechać jak najszybciej do najbliższego ASO i zczytać błędy ?
Aktualnie jestem na wakacjach w okolicach Słupska, czy może ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat, który mógłby dobrze zanalizować problem?
Z góry dziękuję za wszelkie porady
Pozdrawiam,
Konrad
|
Pierwsze aby co kolwiek powiedzieć to nikt nie ma szklanej kuli jeśli wytąpił błąd skrzyni i przeszedł w błąd stały na pewno został zapisany jeśli inna rzecz spowodowała reakcję ( ABS , EGR np .) to też powinno to wyjść , pytanie czy zapaliła się kontrolka check ? czy tylko info o ograniczonej funkcjonalności ? Czy olej był zmieniany w tej skrzyni czy jest jego prawidłowy stan , czy nie ma wycieku widocznego na łączeniu skrzyni z silnikiem od spodu , czy ograniczeniu funkcjonalności skrzyni towarzyszyło mocne szarpnięcie , czy samochód działały w trybie manualnym jakieś biegi czy tylko 1 bieg był możliwy do wrzucenia ? Pierwsze co podłaczenie komputera sprawdzenie ewentualnych kodów usterek.
Bump:
Cytat:
poprawki PS były ponoć od debiutu mondeo5 więc pod koniec 2014
|
tak poprawiono tłumik drgań to wszystko , inny materiał został wykorzystany . Podobno bo wygląda tak samo może ma inny skład . Ale jest zdecydowanie mniej usterek PS w MK5. Może to też tylko jest związane z tym że ford zaczął wtedy serwis skrzyni automatycznej zalecać co 60tkm aha i poprawiono uszczelniacz pokrywy sprzęgieł.