Rozumiem, że to Transit z układem Lucas EPIC.
Generalnie takie uniwersalne "ogólnowojskowe" testery słabo sobie radzą z EPIC-em, do niego są dedykowane specjalne testery. Które w dodatku właściwie już zniknęły z tego świata.
Ale nie przesądzając o nieprawidłowym odczycie błędu P1178, zaglądamy do instrukcji serwisowej wg linka
http://www.giordanobenicchi.it/tecni...viceManual.pdf
Na str. 29 odnajdujemy błąd P1178 opisany jako "ENGINE–TO PUMP SYNCHRONISATION (PUMP BOLT–UP LIMITS)", czyli "Synchronizacja położenia pomiędzy silnikiem i pompą (śruby na pompie - poza limitem") - mój dopisek: chodzi o śruby mocujące koło pasowe pompy na flanszy jej wałka, koło ma otwory fasolkowe, po poluzowaniu śrub możliwy jest pewien niewielki obrót wałka pompy względem koła celem regulacji kąta wtrysku.
Dalej przetłumaczę tylko ostatnie zdanie, bo ono jest istotne: "This fault is usually rectified by retiming the pump to theengine." czyli: "Ta usterka jest
zwykle usuwana przez ponowne przeregulowanie pompy w stosunku do silnika na rozrządzie"
Tłumacząc na ludzki,
potrzebne jest prawidłowe ustawienie rozrządu z przeregulowaniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku.
Masz to opisane w linku
https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=112144
na str. 31, czyli post #8
Pompa Lucas EPIC potrafi w pewnym zakresie korygować nieprawidłowe ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku, bo jest on elektronicznie kontrolowany przy pomocy nastawnika kąta wewnątrz pompy. Ale jeżeli ustawienie statyczne przekroczy możliwości regulacji, to pojawia się błąd P1178 (lub P1177).
Przy okazji regulacji rozrządu radzę zastanowić się nad wymianą paska i napinacza - jeżeli ma już jakiś poważny przebieg, np. 50.000km. Przyjrzyj się też dokładnie pompie wodnej - czy jest całkowicie sucha.