Cytat:
W takim razie każde auto sprowadzone z poza Unii Europejskiej powinno mieć wymienione polowe części bo wątpię że np. w Stanach wkładają części z homologacja na Europę . 🤪
|
Troszkę jest z tym prawdy co mówisz. Wiadomo dopóki nic się nie stanie, nie ma wypadku to w Polsce nikt tego nie sprawdza.
W samochodach w Unii kilka elementów podlega homologacji np reflektory, Ale jeżeli mówimy typowo o homologacji bezpieczeństwa to jedynie dwa produkty podlegają tej regule.... klocki hamulcowe i tarcze do tego tarcze obowiązuje to dla pojazdów wprowadzonych na rynek po 1 listopada 2016. O dziwo zacisk hamulcowy czy przewody hamulcowe nie muszą posiadać żadnych homologacji i każdy może tam grzebać do woli....
Na terenie Unii nie wolno sprzedawać klocków hamulcowych bez homologacji R90 (wyjątkiem są klocki OE, tam producent auta gwarantuje bezpieczeństwo), jeśli samemu je importujemy bierzemy na siebie odpowiedzialność prawną w razie wypadku.
Tak mówią przepisy ... a każdy właściciel pojazdu sam podejmuje dezycje o serwisie.... warto się jednak zastanowić czy opłaca się eksperymentować,