View Single Post
Stary 03-11-2020, 22:00   #153
trybal
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-02-2011
Skąd: Strzegom
Model: Mondeo MK5 Titanium S/Focus MK3 Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 180KM/2.0 TDCi 115(163)KM
Rocznik: 2015/2011
Postów: 40
Domyślnie Odp: powershift komunikat skrzynia biegów ograniczenie funkc.

Witam.
Pacjent to Focus MK3 2.0 TDCi 2011r. Auto zakopało się w błocie. Po wyjechaniu zapalił się checkengine i ograniczenie skrzyni. Brak biegów 1,3,5 i wstecznego. Na pozostałych da się jeździć, ale np. z 2 na 4 przełącza dopiero przy ok. 3000 obrotów. Silnik nie jest w trybie serwisowym.
Błędy z Forscana:

===TCM DTC P2839:00-A8===
Kod: P2839 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie położenia widełek zmiany biegów B
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM DTC P2839:00-A8===

===TCM DTC P2836:00-AF===
Kod: P2836 - Obwód położenia widełek zmiany biegów B
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM DTC P2836:00-AF===

===PCM DTC P0700:00-27===
Kod: P0700 - Układ sterowania przekładnią (polecenie MIL)
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P0700:00-27===

===OBDII DTC P0700-C===
Kod: P0700 - Układ sterowania przekładnią (polecenie MIL)
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0700-C===

Zrobiłem reset TCM.
Próbowałem adaptacji sprzęgieł i wybieraków, ale obie procedury przerwane z błędem.

Co może być przyczyną?
Czy można takim autem tylko z parzystymi biegami wracać z Holandii?

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowane przez trybal ; 03-11-2020 o 22:06
trybal jest offline   Odpowiedź z Cytatem