View Single Post
Stary 05-11-2020, 14:50   #1
clubGRANT
ford::specialist
 
Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 858
Domyślnie Wymiana silniczka obiegu zamkniętego - poradnik

Witam w związku z nasilającą się aurą smogową i żyjącym własnym życiem silniczkiem obiegu zamkniętego (nie zawsze się włączał) postanowiłem go wymienić.
Klima manualna, silniczek o oznaczeniu AV6N19B634AA.
Wymiana na początku wydawała się nie możliwa z powodu bliskości deski, jednakże okazało się że można zdemontować tylko całą obudowę rozdzielacza obiegu powietrza (zaznaczona na zielono) przykręconą 3 wtrętami torx chyba T20 jak pamiętam (zaznaczona na czerwono).
Po zdemontowaniu schowka i BSI jest dobry dostęp, jednakże aby zobaczyć 2 z 3 śrub torx należy wsunąć głowę do samej przegrody.
Po odkręceniu 3 torxów ręką wyciągamy rozdzielacz i wykręcamy kolejne 3 torxy trzymające sam silniczek, nowy silniczek należy podłączyć dz zasilania 12v i ustawić "trybik" w takim samym mniej więcej ustawieniu jak poprzedni.
Sam silniczek po podpięciu zasilania będzie się obracał non stop w jedną stronę to nie szkodzi, po zamontowaniu i wykryciu oporu (zamknięcie lub otwarcie klap) się zatrzyma.Montaż analogiczny do demontażu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_2020-11-05 FORD FOCUS MK3 NAGRZEWNICA EUROPA.jpg (18.0 KB, 201 wyświetleń)
clubGRANT jest offline   Odpowiedź z Cytatem