Temat: [Kuga 2008-2012] zbyt częste inicjowanie wypalania DPF
View Single Post
Stary 06-02-2021, 12:35   #1
sznikers23
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2011
Skąd: Poznań
Model: Ford Kuga 1
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 197
Domyślnie zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Mam Kuge od lipca 2019r, ale nigdy do tej pory sie z nia nie dogadalem.
Okazalo sie, ze kupilem ja z wada wypalania DPF. Kompiter przy zakupie auta oczywiscie tego nie wykryl. Zanim jeden mechanik nakierowal mnie na problem, to zdazylem juz z 5-6 razy wymienic olej, poniewaz podnosil sie jego stan, rozrzedzony paliwem. Poczatkowo myslalem, ze to ja zle eksploatuje auto, ze nie wiem kiedy DPF sie wypala.
W koncu kolejny mechanik zajrzal do DPF, chcac go w srodku umyc, jednak okazalo sie, ze sitko w DPF bylo nadtopione. Zostala podjeta decyzja o wymianie DPF (zamontowany zostal zamiennik). Po jego zamontowaniu nadal byl problem z podnoszacym sie olejem. Zdecydowalem sie na zamontowanie diody informujacej mnie o wypalaniu, bym np nie gasil auta w trakcie procesu wypalania. Pomimo tego problem sie nie rozwiazal. Oddalem ten DPF i pojechalem do innego mechanika, ktory zamontowal juz uzywany, umyty oryginal. Dalej ten sam problem.
W koncu trafilem na mechanika z polecenia. Ten wymyl caly uklad paliwowy, poniewaz uwazal ze mogl w przeszlosci tankowany byc olej opalowy - na filtrze paliwa byla maź, a listwa paliwowa byla przekorodowana. Sprawdzone tez byly wtryski. Jezeli chodzi o problem z DPF, to wymienil w aucie komputer, grzalke od DPF i czujnik przeciwcisnienia. Testowal auto, przejechal ok 2000km i kontrolka DPF zaswiecila mu sie niby ksiazkowo, po 800km od kolejnej wymiany DPF (na inny uzywany i umyty oryginal). Tankowal tylko paliwo Shell VPower Diesel. Ja jak odebralem auto, bedac przekonanym ze juz wszystko jest ok, zatankowalem paliwo Orlen ON Verwa. Po 300 przejechanych km uruchomila sie kontrolka DPF, a na odcinku kolejnych 300km zaswiecila sie w roznych sekwencjach czasu ok 30 razy, az w koncu wyskoczyl blad „usterka silnik”.
Pytanie, co jest z tym moim autem? Co moge jeszcze zrobic, by sie nim w pelni cieszyc? Dodam, ze nie gasze auta podczas procesu wypalania DPF i auto pokonuje glownie trasy. Staram sie tez utrzymywac wyzsze obroty silnika.
Czy problemem jest tu fakt, ze nie tankuje paliwa Shell VPower Diesel? Nie ma niestety obok mnie zadnej stacji Shella.
Uwazam, ze problem nie tkwi tu w samym tankowanym paliwie.

W razie dodatkowych pytan lub watpliwosci prosze o kontakt.

Bede wdzieczny za pomoc, co moge jeszcze tutaj zrobic? Autko jest super, jednak wobec tego problemu jestem juz bezsilny.

Ostatnio edytowane przez sznikers23 ; 06-02-2021 o 13:56
sznikers23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem