View Single Post
Stary 27-05-2021, 21:31   #5
mondeo_owner
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
Domyślnie Odp: Zasada działania czujnika różnicy ciśnień DPF

Cytat:
Napisał mdxmd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cyt. "Wracając do początku naszego wątku, brak jest jednoznacznego zdefiniowania jak często filtr powinien się wypalać. Niemniej jednak, jeżeli filtr wypala się znacznie częściej niż kiedyś, jeżeli auto ma około 150,000km lub więcej oraz/lub 5-7 lat lub więcej, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że nadmiar popiołu w filtrze DPF może być przyczyną częstego wypalania. W normalnych warunkach wypalanie co 200km i częściej, zazwyczaj jest spowodowane problemami opisanymi powyżej i nie jest normalne."

a tutaj źródło

http://doktordpf.pl/jak_czesto_powin...80%A6-201.html
Wiesz co, tak to się wszystko zgadza. I ja nie twierdzę że filtr po ponad 200 tys km będzie miał taką samą pojemność jak filtr nowy. Tylko zapełnianie i zmniejszanie pojemności filtra jest to proces. I wydaje mi się, że ta częstotliwość wypalania na pewno z czasem się zwiększa ale raczej zwiększa się stopniowo. A jeżeli ja zawsze rejestrowałem wypalanie średnio co 700km a tu nagle z dnia na dzień mam co 150 no to przyznasz że nie jest to normalne. By gdyby miał co 700, później powiedzmy co 500, 400 no to ok, wtedy faktycznie filtr do czyszczenia. Ale taka nagła różnica i takie dziwne zachowanie parametrów LOAD i SOOT nie wydaje mi się aby wskazywało nagłą zmniejszoną pojemność filtra.
mondeo_owner jest offline   Odpowiedź z Cytatem