ford::average
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 20-04-2021
Skąd: Kraków
Model: Kuga 2.5 FHEV AWD
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 63
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Wracając do głównego tematu tego wątku, garść spostrzeżeń po tygodniu od odbioru i przejechaniu blisko 2500km (dane o prędkości z licznika).
Kuga 2.5 FHEV ST-Line X
Zalety: - kolor solar silver + częściowo czarne felgi - ładnie to wygląda! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- bardzo dobre wyciszenie, do 120km/h jest bardzo dobrze, przy 140km/h jest naprawdę przyzwoicie, powyżej to już dużo zależy od tego, czy jedziemy z wiatrem, czy pod wiatr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- spalanie: najlepszy wynik miałem na dystansie 10km między Sarbinowem a Mielnem, gdzie wg. komputera połowę trasy przejechałem na prądzie (korek w Mielnie, sporo jazdy ok. 40km/h) - wynik 5,5l/100km; w trasie przy 140km/h pali ok. 9l/100km, 150km/h 10l; widać, że hybryda najwięcej korzyści daje w ruchu miejskim - zgodnie z oczekiwaniami;
- super płynne ruszanie i jazda - kolejna zaleta hybrydy. Uważam, że ten zespół napędowy jest naprawdę bardzo komfortowy: zarówno start/stop silnika, jak i pracę skrzyni oceniam bardzo pozytywnie, auto "płynie", zero szarpnięć, wibracji, czy odczuwalnych zmian biegów
- adaptacyjny tempomat z systemem utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu z funkcją Stop & Go - rewelacja, zdecydowanie warto dopłacić! Bardzo dobrze się sprawdza na autostradzie, ale także w korkach. Oczywiście trzeba trzymać ręce na kierownicy, ale generalnie auto samo jedzie. Działa to nadspodziewanie dobrze. Ale trzeba też uważać: czasami na ostrych łukach trzeba przejąć kontrolę, 2 razy (w obu przypadkach jadąc z białym samochodem przy słonecznej pogodzie) auto zaczęło ostro przyspieszać, tak jakby nie wykryło poprzedzającego pojazdu! Niemniej, przy świadomej i uważnej jeździe uważam, że ten system jest naprawdę świetny!
- na razie docieram silnik i nie kręcę go powyżej 90kW - w tym zakresie w ogóle nie ma efektu wycia silnika/e-CVT
- mam 19" felgi, bałem się, że będzie czuć każdą nierówność i tu miła niespodzianka, jest dobrze, zostanę przy tych kołach na lato
- infotainment - w porządku, w miarę szybko działa, BT działa, Android Auto działa (nie opanowałem na razie jedynie głośności nawigacji z Android Auto - przyciszam powiadomienia do poziomu np. 4, słyszę zmianę, ale kolejny komunikat wraca do głośności na poziomie 6, który jest dla mnie za głośny; nie wiem, czy to kwestia telefonu, czy Sync 3)
- bardzo fajnie działa klima - jest niemal niesłyszalna na dwóch pierwszych biegach a chłodzi jak trzeba (no i do tego analogowe pokrętła do ustawiania temperatury Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
Co mogłoby być lepsze: - brakuje regulacji zagłówków przód/tył w przednich fotelach
- lusterko wewnętrzne ma ograniczony kąt regulacji - mam je ustawione w skrajnym położeniu i jest to akceptowalne, ale trochę brakuje do ideału
- siedzisko fotela mogłoby być dłuższe - przy moich 188cm trochę brakuje podparcia w okolicy kolan; nie jest źle, ale mogłoby być lepiej
- wbudowana nawigacja - działa, ale często się gubi, pokazuje, że jadę drogą wzdłuż autostrady, podczas gdy jadę 140km/h autostradą; nie robiłem aktualizacji jeszcze, ale nie spodziewam się wyraźnej poprawy
Za co wg. mnie nie warto dopłacać: - Head-Up Display - jakoś to do mnie nie trafia, nie lubię, nie używam
- Adaptacyjne LEDy - wiem, że wiele osób bardzo sobie to chwali, ja mam mieszane uczucia - z jednej strony fajne jest doświetlanie pobocza, z drugiej strony na autostradzie efekt jest taki, że wszelkie znaki i tablice informacyjne świecą bardzo mocno światłem odbitym co nie jest przyjemne; osobiście drugi raz bym się na pakiet technology nie zdecydował, myślę, że statyczne LEDy są wystarczające (zwłaszcza, że mają też Auto High Beam)
Do poprawy: - elektronika żyje własnym życiem: auto wydaje dziwne dźwięki w okolicy tylnych świateł, czasami spod maski też jakieś przekaźniki, czy inne cudaki słychać
- raz mi się zdarzyło, że zamiast wskaźnika generowanej mocy pojawił się w jego miejscu obrotomierz (co ciekawe nie ma takiej opcji, domyślnie jest wskaźnik mocy i nie można tego zmienić na obrotomierz)
- wirtualne zegary trochę lagują przy przełączaniu trybu jazdy, totalna pierdoła, ale szkoda, że nie zostało to dopracowane
- raz zauważyłem, że po zamknięciu auta nie zgasła lampka oświetlająca tylne-lewe miejsce na kanapie - dopiero po otwarciu auta, wyłączeniu wszystkich świateł wewnętrznych (przełącznikiem obok lusterka) i ponownym zamknięciu wszystkie lampki zgasły
- raz udało mi się też rozładować aku 12V do zera - być może to moja wina, bo zostawiłem auto otwarte z podniesioną klapą i kręciłem się tam z kluczykiem w kieszeni ok. 3h; bardzo niemiła niespodzianka, zwłaszcza, że auto już było zapakowane pod korek i miałem ruszać z rodziną nad morze z południa Polski; po ok. 2h ładowaniu (początkowo prądem 22A, po ok. 2h spadło do 3A) ruszyliśmy w podróż i odpukać póki co jest OK; od tego czasu przejechaliśmy ok. 1500 km, z czego może 100 na krótkich dystansach pomiędzy nadmorskimi miejscowościami, reszta w trasie.
Podsumowując jestem bardzo zadowolony z zakupu. Uważam, że wersja 2.5 FHEV to naprawdę świetny wybór. Łyżka dziegciu, to wspomniany problem z aku, mam nadzieję, że to się nie powtórzy.
Szerokości!
|