Cytat:
Powiedz mi kolego jak wykonałeś tę regulację? Demontowałeś turbinę czy sam zawór? Bo na aucie to raczej niewykonalne.
|
od spodu w turbo jest nakrętka M10, która kontruje śrubę na klucz ampul (2.5mm) , odblokowujesz nakrętkę i można kręcić śrubą, wkręcając zmniejszasz maksymalne wychylenie VTG odkręcając zwiększasz.. Podejście jest spoko.
Ta śruba stanowi położenie wyjściowe sterowania turbiną, po zmianie trzeba koniecznie zrobić reset adaptacji.
wkręcenie śruby o 1 obrót zmniejsza o ok 0.14-0.2V na czujniku kopiowania turbo.
Przed zmianą położenia zrobiłem znak mechanicznie na śrubie aby w razie czego wrócić po za tym gdy odkontrujesz nakrętkę to ruszysz też śrubą podobnie przy kontrowaniu dlatego oznaczenie jest niezbędne. (cienki płaski śrubokręt + młotek
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
U mnie na wolnych obrotach przed zmianą (nagrzany silnik) było 3.14V po zmianie 2.92V - czujnik kopiowania turbo.
Co do regulacji długości cięgna, którego w naszych turbinach i tak nie ma... zmiana długości cięgna nic nie da bo sterownik zawsze robi adaptacje od położenia zerowego czyli tego, które teraz zmieniamy.