Temat: [Mondeo 2007-2014] Bardzo częste wypalanie filtra DPF
View Single Post
Stary 12-06-2021, 14:09   #521
mdxmd
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał Mariusz.S Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Powiedz mi kolego jak wykonałeś tę regulację? Demontowałeś turbinę czy sam zawór? Bo na aucie to raczej niewykonalne.
od spodu w turbo jest nakrętka M10, która kontruje śrubę na klucz ampul (2.5mm) , odblokowujesz nakrętkę i można kręcić śrubą, wkręcając zmniejszasz maksymalne wychylenie VTG odkręcając zwiększasz.. Podejście jest spoko.

Ta śruba stanowi położenie wyjściowe sterowania turbiną, po zmianie trzeba koniecznie zrobić reset adaptacji.

wkręcenie śruby o 1 obrót zmniejsza o ok 0.14-0.2V na czujniku kopiowania turbo.

Przed zmianą położenia zrobiłem znak mechanicznie na śrubie aby w razie czego wrócić po za tym gdy odkontrujesz nakrętkę to ruszysz też śrubą podobnie przy kontrowaniu dlatego oznaczenie jest niezbędne. (cienki płaski śrubokręt + młotek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

U mnie na wolnych obrotach przed zmianą (nagrzany silnik) było 3.14V po zmianie 2.92V - czujnik kopiowania turbo.

Co do regulacji długości cięgna, którego w naszych turbinach i tak nie ma... zmiana długości cięgna nic nie da bo sterownik zawsze robi adaptacje od położenia zerowego czyli tego, które teraz zmieniamy.

Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 12-06-2021 o 22:42
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytatem