View Single Post
Stary 22-06-2021, 09:36   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Do czego służy czujnik na filtrze paliwa i gdzie go podłączyć?

Co do alternatora 95A stosowanego od 1997 roku -
nigdy go nie dotykałem, a na zdjęciach w sieci widzę gniazdo wtyczki z dwoma pinami. Nie potrafię ci pomóc. Tam powinien być jeden gruby przewód podłączony do akumulatora, a drugi iść do tablicy zegarów. Kupiłeś silnik po 1997 roku, ale instalacji nowej przecież nie. Odłączono wtyk od alternatora, został chyba w komorze silnikowej dawcy. Musisz poszukać takiego wtyku gdzieś...
Jest jeszcze inny problem z przewodami vacu od pompy vacu mocowanej na alternatorze - są podobno inne końcówki.

Co do zaworu świecy płomieniowej - nic nie piszesz czy zostawiasz sterownik stary, czy będziesz miał nowy (wyglądem przypominający przekaźnik). Tym nie mniej zawór to zwykły solenoid (elektromagnes) sterowany napięciem 12V, te dwa zwarte czarne przewody to masa, jeden zaraz gdzieś blisko jest podłączony do masy, drugi idzie do pinu masowego oznaczonego 31 sterownika świecy płomieniowej. Biały steruje zaworem. Zawór masz na tym nowym silniku? Czy na przegrodzie?
Także zasilanie w paliwo świecy było poprzednio z uchwytu filtra, a tu chyba widzę, że z trójnika przewodu paliwowego. Też to pierwszy raz oglądam...

W 1997 roku była zasadnicza zmiana we wszystkich instalacjach modelu 2,5D - dwa i pół roku przed zakończeniem produkcji, mało kto się orientuje co tam jest. Ja też tu jestem cienki Bolek...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-06-2021 o 12:02
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem