Temat: [Transit 2006-2014] Silnik 2.2TDCI 115KM możliwa wymana ?
View Single Post
Stary 26-06-2021, 13:47   #12
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Silnik 2.2TDCI 115KM możliwa wymana ?

2.2 TDCI od 2006 do 2010r. to silniki "przeoszczędzone"
To samo tyczy się 2.4 TDCi od 2006-2010
Niestety "poprawienie" konstrukcji przy współpracy z żabojadami nie przysłużyło się tym jednostkom. W oryginalnej Pumie wystarczyło zmienić układ wtryskowy na BOSCH i by to jeździło i jeździło i jeździło.

Co zostało zepsute:
- Łańcuch rozrządu, jednorzędowy, wyciąga się jak szmata (najczęściej w 130 i 155PS, nie wiem od czego to zależy, bo statystycznie rzadziej w 140?!?)
- Napinacz rozrządu śmietnik
- Zawory EGR, które wszyscy w nich zaślepiają, a to rozpoczyna lawinę psucia się
- Słabsze w stosunku do MK6 2.0/2.2/2.4 TDDi/TDCi chłodzenie silnika
- Niskie moce (do 100PS) nie mają natrysku oleju na denka tłoków
- Podkładki pod wtryskiwaczami, zaczynają puszczać olej do komory spalania, wzrasta temperatura, na końcówce wtryskiwacza robi się bańka i zamiast rozpylać mgiełkę kropelkuje... dłuższa trasa pod obciążeniem i mamy dziurę w tłoku
- 2.2 TDCi ostatnie MK7 i MK8 wadliwe wtryskiwacze i częste pęknięcia tłoków, kiedyś chyba opisywałem przypadek 4 letniego transita z przebiegiem poniżej 20000km i z 5. silnikiem
- Interwał wymiany oleju na 30000km*... powodzenia. Optymalnie 12-15kkm.
- Olej 5w30 nieskopopiołowy w autach bez DPF jeżdżących pod większym obciążeniem to średni pomysł. Jak to mówi Coobcio "tłusta woda" zabija te silniki, z drugiej strony żaden 5W40 nie jest aprobowany pod normę WSS-M2C913-C, co więcej albo ja słabo widzę, albo wszystko to są hydrokrakowane, nie widzę nic na pełnych bazach PAO.


*) 3.2 TDCi interwał 50000km oO"

2.0 TDCi znam przypadki, że robiły po 700kkm+, mój obecny ma 913000km (kapitalka przy ~790000 ze względu na kompresję) z czego uwaga 750000km na oryginalnym zestawie wtrysków i pompy (!) Pierwsza pompa i wtryski padły po 30000km, a nowa para wymmieniona w ASO dorwała do kapitalki i przy okazji została zegenerowana. Pompa HP nie wykazywała zużycia bieżni łożysk (to tak dla tych DELPHI-Sceptyków).
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.

Ostatnio edytowane przez eMWuGSM ; 26-06-2021 o 15:39
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem