View Single Post
Stary 05-07-2021, 15:03   #12
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Wypadanie zapłonu ecoboost 2.0

Cytat:
Napisał przybor13 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rozumiem, że w przypadku jakiś problemów z układem dolotowym(nagar) te korekty będą duże? Jakiej wartości powinienem się spodziewać? Sprawdzę sobie jutro
Ogólnie do kilku% jest ok (powiedziałbym że od -3% do +3%). Ciężko postawić tak bezwzględnie granicę może ktoś z większym doświadczeniem będzie mógł odpowiedzieć dla 2.0eb co jest normalne a co nie.

Jak turbo nie ładuje jak trzeba, jest nieszczelność w dolocie, przepływka albo właśnie coś z układem paliwowym to powinny być rzędu kilkunastu %. U mnie jak była nieszczelność właśnie to było koło -15% korekty po jednym dniu.

Sam nagar aż tak dużej korekty raczej nie zrobi chyba, że jest ekstremalnie duży. Jeżeli tu jest problem to korekty powinny być na minus. To bardziej w trakcie testu kompresji powinno wyjść, że gdzieś nie domykają się zawory dolotowe. Swoją drogą po takim przebiegu zawory zwyczajnie mogą być wypalone albo podparte (pewnie luzu zaworowego nie sprawdzałeś nigdy) ale to wyjdzie w teście kompresji.

Wtryski raczej nie przestaną "wyrabiać" tylko co najwyżej dają złą lub nierównomierną dawkę paliwa. Więc w sumie mogą być korekty w obie strony. Jakby jakiś wtrysk porządnie lał to będzie czuć wyraźnie mocny zapach benzyny w oleju (lekki zapach benzyny przy jeździe na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku jest normalny w ecoboostach ale po trasie w lecie nie powinno być, może minimalnie)

Bump:
Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przerwa na świecy nie była ustawiana tak jak kupiłem tak włożyłem.
To też warto sprawdzić, różne historie słyszałem a w moich oryginalnych fordowskich przerwa też nie była idealna, poza zakresem podawanym dla silnika (chociaż różnicy to raczej nie robiło w moim przypadku).

Ogólnie zacząłbym od sprawdzenia kompresji (czy niska czy wysoka nie ma aż tak dużego znaczenia ważne aby była możliwie równa na wszystkich cylindrach jak któryś mocno odstaje typu więcej niż 1 bar to jest to podejrzane, zrobić wtedy próbę olejową aby ustalić czy ucieka górą czy dołem, poprawnie to gdzieś tak do 0.5 bara różnicy, 0.5-1 bar akceptowalnie) i sprawdzenia/ustawienia przerwy na świecach.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 05-07-2021 o 15:17
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem