Cytat:
..... wiem że co około 400-500km mam wypalania. Ale czasem widzę że potrafi sam się oczyszczać bez wymuszenia. Szczególnie gdy się dość mocno zagrzeje wydech. Ostatnio przejechane 300km i load mi spadł do 15%. Procedura wypalania nie została zainicjowana. Soot wysoki na poziomie 80%… Po czym nagle przy 94% soot i 21% load i przebiegu coś ponad 400km, rozpoczął wypalanie… Z Twoich odczytów nie widać jakichś nieprawidłowości. Ciekawi mnie że to serio potrafi się w 1.5 wypalać co 900km??
|
Także to zauważyłem. Przy mocno nagrzanym wydechu load prawie nie wzrasta lub nawet spada, ale rośnie soot - zauważyłem to jedynie przy jeździe autostradowej 150+. Wypalanie występuje gdy "zapełni" się load i/ lub soot do około 100% , choć zdarzyło mi się raz, że soot miał ponad 100% ( nie mam screen'a). Nie moge natomiast zrozumieć dlaczego dystanse między wypalaniami dpf tak sie różnią przy takim samym stylu jazdy i pokonywanych dystansach. Ostatnio miałem przypadki, że co 230-300km wypala i nie schodził do niskich wartości % - było coś około 18%load , przy następnym 11% gdzie zawsze schodził do 1-5%. Dwa tygodnie temu jazda z południa na północ Polski i wypalania co 470-560km a wartości po wypalaniu jak w 1 screenie, ale to nie jazda "wokół komina" jak ma to miejsce na co dzień.
Co do wartości do jakich się może zapełniać np. load to przekroczył mi
setkę (screen 2)
Co do 1.5tdci i taki jest w rodzinie. Fakt, że nigdy nie spróbowałem nawet połączyć się z nim Forscanem, ale zauważyłem różnicę w wydechu. Okopcony jak stary komin, gdzie w moim widać lakier w wewnętrznej części a przecierając palcem...palec nadal czysty. Oczywiście czarny wydech może mieć wiele przyczyn, ale jest jeden wielki "+", właściciel nie oszaleje tak prędko nie wiedząc kiedy i czy w ogóle dpf jest wypalany.