1.8 TDCI odpala i od razu gaśnie
Witam,
Pacjent: Focus 1.8 TDCI 115 KM 2002r.
W aucie została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia, po wymianie samochód odpala dosłownie na sekundę i gaśnie. W Forscanie brak błędów, patrząc na ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej widać, że podczas kręcenia rozrusznikiem nabija do ok. 300 barów, po czym odpala na sekunde i gaśnie, a w momencie zgaśnięcia ciśnienie spada do ok. 50-100 bar - różnie. Podtrzymanie rozrusznikiem nic nie daje, spada tak samo i nawet dalej kręcąc nie rośnie, aż do ponownej próby odpalenia.
Pompa była wymieniona dwukrotnie (jedna z używanego, sprawnego auta, druga po regeneracji) - na obydwóch zachowuje się tak samo.
Wtryskiwacze podmienione na inne, sprawdzone na stole probierczym (sprawne) - ten sam objaw.
Czujnik ciśnienia na listwie podmieniony dwukrotnie - brak zmian.
Zawór regulacji ciśnienia na pompie wymieniony dwukrotnie - brak zmian.
Układ jest odpowietrzony, luzując nakrętki przy wtryskiwaczach sika paliwem, filtr paliwa nowy, na plaku odpala, ale chodzi tylko z plaka - jak chodzi na plaku, ciśnienie na listwie skacze w granicach 70-300 bar. Jak odpala na tę sekundę, z wydechu puszcza dymka.
Po odłączeniu wtyczki od zaworu regulacyjnego na pompie bez problemu na rozruszniku nabija 1800 barów. Po odpaleniu z odpiętym zaworem, odpala i chodzi normalnie, aż dobije do 1800 barów i gaśnie - błąd zbyt wysokiego ciśnienia.
Przed wymianą pompy nic poważnego się nie działo, pod dużym obciążeniem z pedałem gazu w podłodze wyrzucał sprężynkę (P0251).
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Każda rada, co jeszcze można sprawdzić, będzie pomocna.
|