Temat: [Mondeo 2007-2014] Bardzo częste wypalanie filtra DPF
View Single Post
Stary 05-10-2021, 16:16   #643
mdxmd
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał szczenka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A ja nie zgodzę się z opinią że jak się często wypala to dymi jak Batory. Bo skoro tak by było, to dlaczego dawanie w palnik przez kilka godzin z prędkościami sporo powyżej dozwolonych nie powodowało np u mnie wypalania co 120 km jak już u mnie bywało, a dało się przejechać 400-600 km. Przecież gdyby dymił to obciążony silnik generowałby jeszcze więcej sadzy. Obserwowałem ten temat dłuższy czas, bo sam w pewnym momencie miałem wypalanie po 120, 100 a potem raz po 80 km. Nie naprawiłem totalnie nic, wyczyściłem jedynie (wg mnie i tak czysty) czujnik map, maf oraz z uwagi na brak reakcji na resetowanie średniej prędkości desperacko zrzuciłem klemę (wcześniej odczytywałem błędy, parametry maf, map, ciśnienia na czujniku różnicy ciśnień, ustawienia egr, korekt wtrysków, napięcia na tych wszystkich czujnikach itd) co spowodowało że w końcu zaczął liczyć realna średnia i od tego momentu (mimo zerowej zmiany wartości odczytu tych czujników) nagle zaczął mi się wypalać po 400-500 km jazdy, początkowo tylko w trasie, a teraz już nawet na po warszawskich korkach nie schodzi niżej niż 400 km, w trasie nawet 900km. Pali tyle ile wcześniej palił, jeździ tak samo jak jeździł, tankuje tylko i wyłącznie na BP ultimate on także czary, albo po prostu bardzo dziwny algorytm który wylicza zapelnienie
jakie masz korekty wtrysków na wolnych obrotach bez obciążenia dogrzany silnik ?

odnośnie częstego wypalania to ma to związek z ciśnieniem doładowania (zbyt duże jak na potrzeby delikatnej jazdy) i otwarciej EGR, też mam jak u Ciebie jeżdżąc jak ostatnia sierota i tak wypala co ok 200km, ale będąc w górach gdzie często trzeba było dobrze wciskać pedał nawet 400km robił.

Do czego zmierzam gdy bardziej dusimy gaz EGR prawie zawsze się zamyka, przy hamowaniu silnikiem i tak jest zamknięty. Wydaje mi się, że to częste wypalanie to skutek średniej wartości procentu otwarcia EGR a ta jest tym większa im ciśnienie doładowania jest wyższe niż faktyczne zapotrzebowanie.

Wiecie co jest w tym najśmieszniejsze?? nie ma parametru PID z wymaganym ciśnieniem doładowania !!!! w tym zasr..nym sterowniku. Coś takiego było w każdym aucie z tubo jaki posiadałem ale w ford nie ma....
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytatem