Temat: [S-MAX 2006-2015] Jakie felgi i oponki na zimę ?
View Single Post
Stary 03-11-2021, 06:47   #1341
Michał82
FCP member
 
Avatar Michał82
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-02-2011
Skąd: Lublin, Piaski
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2013
Postów: 85
Domyślnie

Nie cytuj całych postów w odpowiedzi. Cytuj tylko te fragmenty, na które odpowiadasz.

https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=323822






Myślałem o tym przez chwilę i pamiętam tą dyskusję o oponach asymetrycznych. Może i warto przeprosić się z Hankookami, biorąc pod uwagę fakt możliwości wyząbkowania opon. Zima może być różna, a tak jak pisałem - na początku z Hankookami nie było źle. Ewentualnie - opcja droższa - Continental ContiWinterContact TS 830 P, jakieś 530 zł za oponę, ale też bieżnik asymetryczny. Hankook jest tańszy jakieś 170 zł na oponie. Nawet w technologii SEALGUARD wychodzi 100 zł taniej. Zimowe Continentale miałem w Mondeo MK3 - sprawdzały się bardzo dobrze. Ciężki wybór - teraz rozumiem, co przeżywa żona w sklepie z butami...


Ostrzeżenie dla kupujących w Inter Cars - dzisiaj miałem ciekawą rozmowę w sklepie stacjonarnym, w którym miałem odebrać zamówione w ich sklepie online opony. Zależało mi na DOT z 2021 roku, więc wybrałem takie opony z ich oferty. Dostałem info, że mogę odebrać zamówienie więc udałem się do sklepu na wskazany adres. Opłaciłem zamówienie w kasie, idę po towar a tam 4 opony DOT 2020. Skoczyło mi ciśnienie, ale uprzejmie poprosiłem o wydanie 4 opon z 2021 roku, a te 4 mogą sobie zabrać. Otrzymałem info, że "my nie mamy danych DOT opon, które mamy na stanie. Niech pan pójdzie do chłopaków z obsługi klienta, niech panu zamówią jeszcze raz z komentarzem, że DOT ma być z 2021 roku. A z paragonem proszę do kasy po zwrot pieniędzy."
Idę do kasy, mówię że chcę odzyskać pieniądze (płaciłem kartą), a pani z kasy uprzejmie mnie informuje, że nie mają takiej możliwości, tylko gotówka (XXI wiek, 500 placówek w 17 krajach). Mówię, że zaraz będę robił zamówienie u pana z obsługi - pani się uśmiecha i mówi, że to bardzo dobrze, bo zrobi kompensatę bezgotówkową. OK, idę zamawiać. Pan w okienku pyta o co chodzi, tłumaczę o co mi chodzi. Słucha uważnie, po czym tłumaczy, że owszem, może mi zamówić opony, ale u niego cena będzie 50 zł wyższa na oponie i nie ma żadnej gwarancji, że komplet będzie z 2021 roku, bo może być znowu z 2020 albo starszy, bo oni nie mają wpływu na DOT opon, które im przyślą, bo - magiczna formułka - prawidłowo składowane opony przez okres nie dłuższy niż 36 miesięcy są traktowane jako nowe przy sprzedaży. Ręce mi opadły, podziękowałem za informację, od siebie dodałem jeszcze, ze skoro oni nie wiedzą jaki DOT będą miały opony (chociaż w sklepie internetowym są na 100% pewni, że 2021), to skąd ma pewność, że gdzieś, w odległym magazynie, opony które oferują są prawidłowo składowane? Nastała cisza, pożegnałem się, poszedłem do kasy, wziąłem kasę w gotówce i wyszedłem. Poszukiwań ciąg dalszy...
__________________








Ostatnio edytowane przez Speedo ; 05-11-2021 o 08:29
Michał82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem