Temat: [Focus 2018- ] Wrażenia z jazdy nowym modelem
View Single Post
Stary 08-01-2022, 01:30   #2001
forger
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 379
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Stuknęły 2 lata. Active HB, 150KM, manual. Garść spostrzeżeń odnośnie mojej doposażonej wersji.

Na PLUS:
- Opcjonalne fotele AGR na których wypoczywam i nie wiem co to ból pleców.
- Ogrzewana kierownica dla mnie w zimie pozycja obowiązkowa.
- Rear traffic allert.
- Silnik (w trybie SPORT).
- Precyzyjna i przyjemna w obsłudze skrzynia biegów.
- Hamulce ! seryjne opony wymieniłem na Michelin Pilot Sport 4, tarcze w mojej wersji: 308/302.
- Prowadzenie w trybie SPORT. Focus na dobrych oponach pokonuje bezpiecznie zakręty z prędkościami większymi niż większość posiadaczy będzie miało odwagę to sprawdzić.
- Zawieszenie - jędrne ale nie przesadnie (opony 215/55R17 XL). U mnie jeszcze wielowahacz z tyłu.
- Prześwit.
- Bezkorkowy wlew paliwa.
- Automatyczne załączanie świateł w deszczu (stajesz się widoczny z tyłu) - kiedyś nie każda wersja to miała.
- SYNC 3.4 - dzięki aktualizacji dodanie funkcji zoom pod lewym pokrętłem.
- Wydajność klimatyzacji i szybkość nagrzewania wnętrza. Pozytywne zaskoczenie.
- Dość gruba, poręczna kierownica.
- Duża miejsca i widoczność z tyłu - to słowa pasażerów.
- Lusterko chromatyczne + przyciemniana tylna szyba = zero oślepień z tyłu.
- Czujnik płynu w spryskiwaczu.
- Haczyki w bagażniku - przydatny drobiazg.
- Zdalne otwieranie auta przez FordPass. (Korzystam m.in. na zakupach jak żona coś chce wrzucić do bagażnika, a nie jesteśmy akurat razem).
- Możliwość sprawdzenia ciśnienia opon przez FordPass.
- Możliwość wyłączenie w menu auta opcji bezkluczykowego dostępu.

Na MINUS:
- sposób osadzenia lusterek i kształtu szyby powoduje ograniczenie widoczności w pewnych sytuacjach.
- ogrzewanie foteli już na poziomie 1 jest za mocne jak dla mnie.
- sposobu pracy wycieraczek w trybie AUTO nie zawsze rozumiem.

?
Tempomatu i asystenta parkowania nigdy nie włączałem więc nie oceniam.
Ogrzewanie przedniej szyby ogólnie daje radę ale jak złapało -17 to po 5 minutach nadal resztki lodu miałem na szybie.

Światła mijania są trochę za krótkie, ale odpowiada mi ich barwa. Drogowe i kierunki to inna bajka. Zasięg "rażenia" i siła świateł drogowych jest imponująca.

Focus jest nieźle wyciszony. W Active i kombi przeszkadzają trochę relingi. Przednia szyba świetnie izoluje od dźwięków. Boczne znacznie gorzej.

GPF - silnik 1.5 znany jest z tego, że filtr nie stwarza tu problemów ale po jeździe miejskiej przez 3 tygodnie wystarczyło 10 km na IV biegu przy prędkościach 130-140 km/h i samochód złapał drugi oddech. Silnik jest tak dobrze wyciszony, że nie przeszkadza mimo, że mamy okolice 4000 obrotów.

Czy od czasu gdy kupiłem Focusa jest samochód którym wolałbym jeździć? - tak - CUPRA Forementor ... gdyby regulację klimy i radia miał jak w Focusie.


Cytat:
Napisał Tomasz76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co widzę, to zawieszenie podniesione jest o 3cm. Czy w związku z tym auto jest dużo bardziej komfortowe od ST-Line? Może ktoś z Was to potwierdzić.
W stosunku do ST-Line to ponad 4 cm.

Prześwit: Nieobciążony/obciążony. Wersja HB.
Active: 16,3 / 14,1
ST-Line: 12,1 / 9,5

3 cm o których piszesz dotyczy wersji Titanium vs Active.

Nie, nie jest bardziej komfortowo. Active ma podobny komfort do ST-Line (według dziennikarzy którzy jeździli oboma wersjami). Dzięki temu jeździ praktycznie tak samo jak Titanium po zakrętach. Jak masz dobre opony to pojedzie na 3 kołach zanim przód zacznie wyjeżdżać w zakręcie. Zawieszenie Active lepiej sobie radzi z dużymi nierównościami nawierzchni przy większej prędkości. Mam taki "testowy" odcinek w mieście gdzie przy 30-40 km/h wybiera każdą dziurę, a przy 60 km/h "wygładza" drogę. Co innego głębokie studzienki - unikam, bo najechanie powoduje spory hałas. W zeszłą zimę wyjątkowo pozytywnie mnie zaskoczył gdy sypnęło i zrobiło się na tyle ślisko, że co chwilę na osiedlu ktoś się zakopywał lub miał problem z ruszeniem. Wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia i bez problemu przejechałem z różnymi prędkościami kilka razy ścieżkę którą poruszały się samochody. Potem zjechałem na świeży głęboki śnieg o który szorowałem podłogą i zgarniałem przednim spliterem i z pewną pomocą kontroli trakcji bez stresu przejechałem. Po części pewnie zasługa świetnych na śniegu opon Goodyear UG Performance Plus, ale w tej sytuacji prześwit robił swoje, trochę tryb jazdy i profil opony 55 (w Titanium jest 50). W te święta z kolei jechałem przy -17C trasą na której było lodowisko i dopadła mnie mgła. Również wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia. W sumie to bałem się tylko, żeby jakieś zwierzę nie wypadło bo hamownie było zerowe, ale samo zachowanie samochodu podczas jazdy pewne. Natomiast na chodniki wjeżdżam praktycznie jak SUVem.
forger jest offline   Odpowiedź z Cytatem