View Single Post
Stary 19-01-2022, 14:28   #3
Giepeski
ford::beginner
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 01-02-2020
Skąd: Lublin
Model: Transit Connent
Silnik: 1,5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 19
Domyślnie Odp: nadgryzione kable od sondy spowodowały zmianę impedancji tejże sondy

Też mam 8 biegową skrzynię automatyczną.
Rura od intercoolera jest cała, a ta niby sonda lambda, o której mówili w ASO, to w rzeczywistości jest czujnik temperatury spalin nr OE 2372063, lub jak kto woli JX71-12B591-CA, który na dzień dzisiejszy posiada Nr JX71-12B591-DA.
Może ktoś wie, jak go sprawdzić w domowych warunkach?

Nikt nie odpowidział, to odpowiem sobie sam, może komuś się przyda.
Do sprawdzenia potrzebny multimetr cyfrowy, ustawiony na automatyczny pomiar rezystancj.
Wypinay wtyczkę czujnika temperatury.
Pod piny we wtyczce, są tylko dwa, podpinamy multimetr, który powinien pokazać około 6 mega ohm przy temperaturze otoczenia ok. 20 stopni Celsjusza.
Wiadomo, że wraz ze wzrostem temperatury, warotść rezystancji maleje, czyli odpalamy silnik i patrzymy czy na multimetrze wartość rezystancji znacznie maleje. Jeżeli z mega ohm zrobią się kilo ohmy, to czyjnik jest dobry.

Ostatnio edytowane przez Giepeski ; 21-12-2023 o 20:20
Giepeski jest offline   Odpowiedź z Cytatem