View Single Post
Stary 02-04-2022, 17:32   #1
technikibart
ford::advanced
 
Avatar technikibart
 
Zarejestrowany: 29-06-2014
Skąd: Okolice Bydzi
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM > mod 137KM
Rocznik: 2011.09
Postów: 436
Arrow [LOG]Nieprawidłowe wskazania "Ciśnienia barometrycznego" oraz powolne przyspieszanie.

Cześć wszystkim zainteresowanym,

Z uwagi na to że posiadam dwa modele Focus mk2 109km oraz mk3 115km.
Zorientowałem się że Focus mk3 115km z silnikiem 1.6TDCI -T3DB dużo wolniej przyspiesza względem starego modelu.
Postanowiłem dokonać pewnej weryfikacji i skorzystałem z programu FORScan, wyciągnąłem pewne wnioski i potrzebuje waszej opinii. Według mnie DPF może być przypchany.
Podczas wypalania statycznego 2 razy z rzędu, zaobserwowałem że pojawia się komunikat że wypalanie statyczne zakończono i znajduje się nadmierna ilość sadzy... Możliwe że będzie jeszcze EGR do czyszczenia, jak się zabiorę to zapewne za cały dolot, mam takie wspomnienia z przypadłości w mk2.

Ciśnienie barometryczne: zakres 99kPa - ten pid chyba powinien być stały
Wskazania dla DPF przy odciążeniu 100%
RPM 2649 1/min Obroty silnika na minute
DP_DPF 8.2 kPa Ciśnienie różnicowe spalin (chwilowy pik w tym zakresie.)

Zapis podczas jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=Tq3FpE7_lOE

LOG: https://drive.google.com/file/d/1wbh...ew?usp=sharing

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Edit.: Wymontowałem do czyszczenia czujnik ciśnienia bezwzględnego.
Pytanie jaki PID odpowiada za pomiar ciśnienia w kolektorze, w celu weryfikacji doładowania?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg logi - czujnik podciśnienia.jpg (19.8 KB, 11 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 13055C36-9E27-49F6-8150-922AF55DEBFC.jpg (11.3 KB, 13 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 6F742EDE-E4F7-40F2-80E9-FCE3EEA21A9C.jpg (17.9 KB, 14 wyświetleń)
__________________

Ostatnio edytowane przez technikibart ; 03-04-2022 o 11:02
technikibart jest offline   Odpowiedź z Cytatem