Odp: Jak zabrać się za wymianę pompy sprzęgła?
Niedawno wymieniłem pompkę sprzęgła w Focusie mk2 fl 2.0 tdci. Odpowietrzyłem ją i pedał sprzęgła pracuje inaczej niż wcześniej. Przed wymianą opór był cały czas taki sam. Po wymianie są jakby 2 rodzaje oporów. Przez powiedzmy ¼ długości (albo i mniej) wciskania pedała sprzęgła jest opór wynikający ze sprężyny, taki luźny, a potem przez ¾ długości wciskania pedała jest opór wynikający z oporu pompki czy tam płynu. Pojeździłem tak 2 tygodnie i bez zmian. Znowu odpowietrzyłem i dalej jest to samo. Biegi wchodzą normalnie, ale jest to strasznie denerwujące i wydaje się jakby coś było nie tak. Nigdzie nie ma wycieków.
Odpowietrzam w ten sposób, że odkręcam nakrętkę wlewu płynu, luzuje krócieć z otworem do odpowietrzania, nakładam na niego rurkę i strzykawką wyciągam płyn do momentu aż nie będzie tam pęcherzyków powietrza. Wszystko zakręcam. Robiłem to wielokrotnie z pedałem w podłodze, z wyciągniętym pedałem. Na silniku zapalonym i zgaszonym. Różne kombinacje, a końcowy efekt był zawsze taki sam.
|