25-08-2022, 16:38
|
#295
|
ford::beginner
Imię: Sylwia
Zarejestrowany: 11-01-2022
Skąd: Łomża
Model: Mondeo mk4 GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 12
|
Odp: Dylemat olej acea a5b5 czy a3b4
Cytat:
Olej, olejem, ale jeżeli faktycznie jeździsz na krótkich trasach, to dpf długo nie pociągnie :-( to suchy filtr, który bardzo ciężko utrzymać w ryzach, a jak już go zapuścisz, to trudno go oczyścić. Nawet tryb serwisowego dopalania, może być niewystarczający.
Może podniosą się głosy, że optuję za jednym producentem ale opieram to na latach używania tych środków oraz na tym, że sprzedając auto, silnik był w doskonałym stanie. Nie pił oleju, nie dymił, dpf robił co do niego należało.
W tym celu, gdy planowałem dłuższy przejazd, dolewałem do paliwa dodatek millers'a do dpf'a. Oprócz tego, w ciągu roku, zużywałem średnio 2 opakowania dodatku do paliwa. W sumie, kosztowało mnie to ekstra 200..teraz pewnie 300 zł. rocznie. Te dodatki to:
https://sklep.millersoils.pl/osobowe...generator.html
https://sklep.millersoils.pl/osobowe...max-500ml.html
|
I po tym dodatku do paliwa kopci auto np? Pytam bo kupiłam jakiś na stacji... marka xeramizer czy coś takiego I właśnie kopci mi na czarno. Tylko to kosztowało niecałe 30 zł to pewnie niewiele da.
|
|
|