View Single Post
Stary 31-08-2022, 10:32   #33
Volgin
ford::average
 
Avatar Volgin
 
Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
Domyślnie Odp: błąd P0430 P0420 1.6 katalizator czy sonda, wykres sondy, rozwiązania

Cytat:
Napisał krystianen Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podstawa naprawy tego problemu jest poprawna sprawność obu sond. Jeżeli to mamy sprawdzone należy w odpowiedni sposób ograć soft silnika. ASO na błąd z "wydajnością katalizatora" wymienia sondę i programuje auto. Realizowałem wielokrotnie usuniecie tej awarii i problem znika.
Auto już dawno po gwarancji, a akcji serwisowej nie widziałem. A czy to co widać na screenach odbiega od normalnych parametrów sond? Przeglądałem też forum ludzie mają problem z dławieniem się silnika i twoje rozwiązanie również do niego pasuje. Mianowicie jak odpalę fokę to nic się nie dzieje ale zatrzymam się na chwilę zgaszę na 5 min. Odpalę ruszam i po 10m zwalnia mi samochód na jakieś 2 sekundy, później problem już nie występuje. Hmm czyli wniosek taki ze najlepiej kupić 2 sondy boscha i wgrać najnowszego softa?

Bump:
Cytat:
Napisał referee Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jakis czas temu ASO chciało gruba kase za kupno/wymiane sond.

Wymieniłem sam w cenie kupna ~250 - 300 zł.
Jesli przebieg jest ~100K to po wymianie mamy kolejne spokojne ~100K przynajmniej.

Po co kombinować i szukac jakiś rozwiązań? to jest najprostrze i najszybsze co mozna zrobić z pewnościa że tak wymieniona sonda nie padnie po 5K.
Dzięki za odpowiedź, a z wykresów napięcia sond coś wynika?? Czy lat dalej jest dobry. Jak wrócę z wakacji to jeszcze podjadę na stację diagnostyczna niech mi spaliny sprawdzi.
Volgin jest offline   Odpowiedź z Cytatem