Cześć,
pacjent to Ford Focus MK3 FL, 2015, 2.0 TDCi
150KM 180KM z automatyczną skrzynią Powershift MPS6. Obecnie jakieś 233k przebiegu, skrzynia regenerowana przy 210k.
Ogólnie to mam 2 pytania związane z wyciekiem oleju.
1 sprawa dotyczy Powershifta:
na zdjęciu zaznaczyłem śrubę, spod której sączy się olej
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zdjęcie jest robione od wnęki koła kierowcy - widok po zdemontowaniu koła oraz nadkola.
Na schemacie niestety nie ma podanego rodzaju tej śruby, a po omacku ciężko coś znaleźć w internecie:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś bardziej doświadczony w Powershifcie mógłby mi powiedzieć, czy te śruby obudowy powinny być jakkolwiek zabezpieczone przed przeciekaniem? Czy jednak jeżeli przecieka, to jest jakiś problem z gwintem tej konkretnej śruby?
U mnie są tam zwykłe śruby Torx, bez żadnej podkładki ani uszczelki.
Umyłem to miejsce i po jakichś 2-3h już się sączył spod tej śruby jasny olej, więc ewidentnie tutaj jest jakiś problem. Na ten moment delikatnie ją wykręciłem i spróbowałem uszczelnić gwint taśmą teflonową, za jakiś czas zobaczę jakie będą tego efekty.
Czy ten wyciek może być spowodowany czymś innym niż samą śrubą i powinienem coś wymienić aby go zatrzymać?
Sprawa 2:
krople oleju na łączeniu silnika ze skrzynią zaznaczone na zdjęciu na czerwono
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na zielono zaznaczyłem otwór, jak się domyślam, jest tam po to, żeby właśnie odprowadzać olej. Tylko z jakiego powodu on się tam bierze?
Widać, że olej czarny, więc wychodzi na to, że silnikowy. Czym może być spowodowany wyciek oleju w tym miejscu?
Co prawda widziałem to już jak kupowałem auto przy 215k przebiegu i zawsze były tam te krople oleju. Przy każdej okazji je wycierałem, a po kolejnym zajrzeniu pod spód auta, znów tam były. Przejechałem już cały interwał do kolejnej wymiany i pomiędzy wymianami nie musiałem nic oleju dolewać, więc to pewnie nie jest jakiś wielki ubytek, jednak wolałbym to doprowadzić do ładu.
Po lewej stronie od tego miejsca, są takie gumowe zatyczki wtykane od dołu:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po ich wyjęciu w skrajnych otworach widać śruby, a w środkowych zęby koła. Śruba w otworze po prawej stronie jest sucha, natomiast śruba w otworze zaznaczonym na czerwono jest mokra od oleju:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy to stąd biorą się później to krople oleju z wcześniejszego zdjęcia?
Czym może być spowodowany ten wyciek? Co należałoby sprawdzić / wymienić, aby pozbyć się tego wycieku?