Temat: [Kuga 2020- ] FHEV - ładowanie baterii
View Single Post
Stary 06-03-2023, 21:40   #27
greg_waw
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-03-2023
Model: Kuga MK3 Vignale AWD
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2023
Postów: 20
Domyślnie Odp: FHEV - ładowanie baterii

Polecam filmik na temat skrzyń ECVT stosowanych w Fordach: https://www.youtube.com/watch?v=hHU5xFOBcsU

Wg autora tego filmu pierwsze dwie generacje skrzyń ECVT były produkowane przez firmę Aisin (ta sama firma dostarcza skrzynie do Toyoty).

Od 2013 Ford zaczął stosować skrzynie ECVT trzeciej generacji, już własnej konstrukcji i z tego co gdzieś czytałem były z nimi spore problemy (np. tu jest wątek na ten temat: https://fordcmaxhybridforum.com/topi...-ecvt-failure/).

Wg filmu, do którego link dałem na początku, skrzynie trzeciej generacji stosowane były do 2021 roku, czyli od 2021 roku powinna być teoretycznie kolejna generacja. Zatem jest to kolejna dość nowa konstrukcja, która dopiero pokaże swoje wady.
Z drugiej strony skrzynie ECVT to dość proste konstrukcje, np w porównaniu do skrzyń dwusprzęgłowych.

Właśnie jestem na etapie zastąpienia mojego Mondeo Mk5 i zastanawiam się nad zakupem Kugi, ale na razie skłaniam się ku Audi Q5 z Dieslem, na które dostałem dobrą ofertę.

Ciekaw jestem jakie maksymalne przebiegi zostały już wykręcone na FHEV/PHEV Kugi i jak sprawuje się napęd przy przebiegu > 200tys. km.
greg_waw jest offline   Odpowiedź z Cytatem