View Single Post
Stary 24-05-2023, 09:49   #2995
winiak
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 25-04-2022
Skąd: Wrocław
Model: Kuga
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2022
Postów: 14
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał Yakac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Apropos klamek drzwi tylnych i wycierającego się pod nimi lakieru - jak temat rozwiązaliście? Czy Ford zajął się tym problemem po zgłoszeniu na przeglądzie?
Ja do czasu pokazania problemu w ASO podkleiłem pod klamkę zwykły silikonowy odbijacz (jak do mebli). Teraz jest ok i klamka nie wyciera lakieru, ale siarka straszna... Ciekawe co ASO wymyśli? Chyba nie będą obu drzwi lakierować? A może jakoś klamki poprawiają?
Zabezpieczyłem folią, minął rok i jest jak nówka. Opisałem to w wątku poniżej:
https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=329129

Bump:
Cytat:
Napisał Markus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Masz rację, faktycznie mam po aktualizacji wersję 3.4.22251, chociaż niby instalowałem 3.4.23088 i sync w aucie melduje się jako aktualny. Niezły bajzel.
Pytałem o to w ASO 3-tygodnie temu na przeglądzie. Powiedzieli, że mają opóźnienie z aktualizacją Sync 3 do Kugi i możliwe że będzie coś nowego na koniec maja.

Bump:
Cytat:
Napisał Yakac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zapytam posiadaczy aut PHEV - myślicie, że jest sens zmieniać olej po roku i przejechanych ok 6 tys.km. z czego na silniku spalinowym ok 1tys. km a reszta na elektrycznym. Niektórzy koledzy pisali, że po ok 3 tys. km zmieniali olej i filtr we własnym zakresie, niezależnie od harmonogramu przeglądów w ASO. Ale tak myślę czy w przypadku hybrydy PHEV ma to sens?
Pierwszą wymianę robiłem przy przebiegu ~3000km. Na bagnecie były ślady docierania się silnika. Olej był czysty, ale niewielkie ślady brokatu można było wypatrzeć.
Kolejną wymianę zrobiłem przy około 11tys km. Olej był już mocno zużyty! Pokonuję dużo krótkich odcinków, często nie niedogrzanym silniku.
Trzecia zmiana przy 20tys km w ASO. Rekomenduję zmianę oleju co ok 10tys, jeśli jeździcie głównie po mieście.
Pierwsze dwie zmiany w zaprzyjaźnionym zakładzie (Shell 5W20, według specyfikacji z instrukcji). Wlaliśmy 5L, jak wróciłem do domu to dolałem jakieś 0,2 żeby się znaleźć pod górną granicą na bagnecie.
Olej ok 250zł za 5L, filtr 55zł, robocizna 95zł (Wrocław).

Ostatnio edytowane przez winiak ; 24-05-2023 o 10:09
winiak jest offline   Odpowiedź z Cytatem